ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کمک ۴۷ میلیون دلاری آمریکا به آوارگان غزه

شلیک توپ به بیمارستانی در دیرالبلح در جنوب غزه، ۵ کشته و ۵۰ زخمی برجای گذاشت. ارتش اسرائیل دو روز پس از اعلام حماس در اسیر کردن یک سرباز، ناپدید شدن او را تایید کرد.

شلیک توپ به بیمارستانی در دیرالبلح در جنوب غزه، ۵ کشته و ۵۰ زخمی برجای گذاشت. ارتش اسرائیل دو روز پس از اعلام حماس در اسیر کردن یک سرباز، ناپدید شدن او را تایید کرد.

منابع فلسطینی می‌گویند ۵۸۳ نفر تا صبح سه‌شنبه ۲۱ ژوئیه بر اثر حملات اسرائیل به نوار غزه کشته شده‌اند. به تائید وزارت خارجه آلمان، یک خانواده هفت نفری فلسطینی/آلمانی نیز از جمله قربانیان حمله به غزه بوده‌اند.

بیمارستانی در شهر «دیر البلح» در جنوب غزه نیز مورد اصابت توپ قرار گرفت. این حمله دستکم ۵ کشته و ۵۰ زخمی برجای گذاشت. اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه اعلام کرده که بیشتر مجروحان این حمله، کادر پزشکی بیمارستان هستند.

با وجود پیشروی زمینی اسرائیل به نوار غزه، ارتش این کشور هنوز نتوانسته حملات حماس را متوقف سازد. موشک‌پرانی حماس هم‌چنان ادامه دارد. پتر لرنر، سخنگوی ارتش اسرائیل پیش‌تر گفته بود که عملیات زمینی در نوار غزه، توان نظامی و موشکی حماس را به طور آشکار تضعیف کرده است.

اسرائیل هدف از عملیات گسترده زمینی را نابودی کامل تونل‌ها، سکوهای پرتاب موشک و کارگاه‌های ساخت سلاح حماس عنوان می‌کند. این عملیات روز پنجشنبه ۱۷ ژوئیه شروع شدند.

مهیب‌ترین حمله اسرائیل یکشنبه ۲۰ ژوئیه در محله شجاعیه صورت گرفت. دستکم ۷۰ غیرنظامی ساکن این محله بر اثر بمباران جان خود را از دست دادند و خانه‌های زیادی با خاک یک‌سان شدند. سکنه این محله پرجمعیت اینک در مراکز سازمان ملل و مدرسه‌های خالی به سر می‌برند.

کمک ۴۷ میلیون دلاری به آوارگان

وزارت خارجه امریکا سه‌شنبه ۲۲ ژوئیه از پرداخت ۴۷ میلیون دلار کمک مالی برای حمایت از آوارگان فلسطینی خبر داد. دو سوم این مبلغ به نهاد آمریکایی USAID تحویل داده می‌شود و ۱۵ میلیون دلار آن در اختیار دفتر کمک به آوارگان فلسطینی سازمان ملل قرار می‌گیرد. قرار است این پول صرف کمک‌های امدادی، تهیه سرپناه، خوراک و نیازمندی‌های پزشکی و درمانی برای آسیب دیدگان و آوارگان غزه شود.

ده‌ها هزار نفر از سکنه غزه طی پیشروی زمینی اسرائیل، از محل زندگی خود گریخته‌اند و بیشترشان در مدارسی به سر می‌برند که هم اینک تعطیل هستند. در حال حاضر کلیه سرپناه‌هایی که سازمان ملل آماده کرده، مملو از جمعیت است. تعداد آوارگان فلسطینی ۲۰۰ هزار نفر عنوان می‌شود.

دستکم ۲۰۰ هزار نفر از سکنه غزه آواره شده‌اند

در این میان، وزیر خارجه آمریکا در دیدار با دبیرکل سازمان ملل از کشته شدن غیرنظامیان فلسطینی در پیشروی ارتش اسرائیل ابراز نگرانی جدی کرد. جان کری هم‌زمان بر حق اسرائیل در دفاع از خود در برابر موشک‌های حماس تاکید ورزید.

اوباما نیز از وضعیت کنونی در نوار غزه و افزایش شمار کشتگان در میان غیرنظامیان ابراز نگرانی کرد. تعداد قربانیان دو طرف تا صبح سه‌شنبه ۲۲ ژوئیه از ۶۰۰ نفر گذشت.

تایید تلویحی اسارت سرباز اسرائیلی

ارتش اسرائیل سه‌شنبه ۲۲ ژوئیه اعلام کرد که یک سرباز زرهی این کشور از یک‌شنبه ناپدید شده است. در اطلاعیه ارتش آمده که شش کماندوی اسرائیلی در حمله حماس به یک زره‌ پوش کشته شده‌اند اما از سرنوشت نفر هفتم اثری نیست.

حماس پیش‌تر گفته بود که یک سرباز اسرائیلی را در حمله به یک تانک اسیر کرده است. حتی نام و شماره پرسنلی این سرباز در تلویزیون اعلام شد اما مقامات اسرائیلی این خبر را کذب محض خواندند.

رسانه‌های اسرائیلی قبلا نوشته بودند که این سرباز کشته شده اما اینک احتمال اسیر شدن او بالا گرفته است. اسارت او می‌تواند ضربه تبلیغاتی بزرگی برای اسرائیل باشد.

از آغاز جنگ کنونی در نوار غزه، ۲۹ اسرائیلی جان خود را از دست داده‌اند که ۲۷ نفرشان سرباز و ۲ نفر دیگر غیرنظامی بوده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • داوری

    دولت جنگ طلب و مستکبر آمریکا مبلغ 47 میلیون دلار کمک دارویی به ملت فلسطین کرده و مبلغ ناچیز 227 میلیون دلار کمک به توسعه گنبد آهنی (پوشالی) رژیم صهیونیستی کرده است. البته کمکهای نظامی بیشتر به این رژیم تروریستی و صهیونیستی در راه است.نکته جالب توجه این است که کمک 47 میلیون دلاری را وزارت خارجه آمریکا قول داده تا به محمود عباس تحویل دهد، اما کمک 227 میلیون دلاری را کنگره تصویب کرده است.!!!