ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عشق در مصر، ایران و ترکیه

تضادهای روابط عاشقانه و جهان فیس‌بوک

سخنرانی ژانت آفاری پژوهش‌گر و استاد دانشگاه سنتا باربارا

تحول عشق و سکس در ایران

ژانت آفاری، پژوهشگر و استاد دانشگاه، در کنفرانس بنیاد پژوهش‌های زنان تازه‌ترین پژوهش خود را با عنوان «عشق در مصر، ایران و ترکیه: تضادهای روابط عاشقانه و جهان فیس‌بوک» در روز شنبه دوازدهم ژوئیه ارائه کرد.

آفاری با انتخاب روشی جامعه‌شناسانه همراه با تیم پژوهشی خود در دانشگاه سانتا باربارا، پرسش‌نامه‌ای را به زبان‌های فارسی، عربی، ترکی و اردو در رابطه با نقش عشق، سکس، مذهب، تضادهای روابط عاشقانه و جهان فیس‌بوک تهیه و در سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ از طریق فیس‌بوک به کشورهای مصر، الجزایر، فلسطین، تونس، ترکیه، ایران فرستادند.

در این سخنرانی، آفاری یافته‌های خود را با تمرکز ویژه بر تغییرات روابط جنسی و عشق در خاورمیانه ارائه داد و در مورد تحولی ویژه در ایران صحبت کرد:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • علی کریمی

    با سپاس از همیشه با انسان بودنتان. 1- ای کاش این بانوی فرهیخته چند سوال در مورد عقیده ی مردان مسلمان در باره بی حجاب بودن زنان غیر مسلمان می کرد. در بیش از 25 سال زندگی در کشور های عربی شاهد و شنونده ی نگرش مردان مسلمان نسیت به زنان نامسلمان بوده ام. ایشان در حالی که زنان خود را پوشیده می خواهند اما از تماشا، معاشرت و رابطه جنسی با زنان غیر مسلمان لذت می برند. بر عکس ان اشتیاق و رابطه زنان مسلمان به ویه دختران سعودی با مردان غیر مسلمان است. می شود سوالات چندی در این زمینه طرح کرد 2- مردان عرب همخوابگی با زنان غیر مسلمان را امری تفریحی می دانند و زن بی حجاب غی مسلمان را متخق تجاوز. 3- بر خلاف گفته ایشان، پاره ای از ایرانیان و به ویژه نسل جوان از فیس بوک استفاده می کنند.

  • بیدارزنی تضادهای روابط عاشقانه و جهان فیس‌بوک | بیدارزنی

    […] رادیو زمانه: ژانت آفاری، پژوهشگر و استاد دانشگاه، در کنفرانس بنیاد پژوهش‌های زنان تازه‌ترین پژوهش خود را با عنوان «عشق در مصر، ایران و ترکیه: تضادهای روابط عاشقانه و جهان فیس‌بوک» در روز شنبه دوازدهم ژوئیه ارائه کرد. […]