ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مؤسسه زنان نوبل: مجازات جمعی فلسطينی‌ها جنايت جنگی است

اعضای «مؤسسه زنان نوبل» با انتشار بيانيه‌ای اعلام کردند «مجازات جمعی فلسطينی‌ها به بهانه جنگ فرسايشی عليه حماس، جنايت جنگی است». آن‌ها خواستار آتش‌بس فوری برای توقف خشونت در غزه شدند.

اعضای «مؤسسه زنان نوبل» با انتشار بيانيه‌ای اعلام کردند «مجازات جمعی فلسطينی‌ها به بهانه جنگ فرسايشی عليه حماس، جنايت جنگی است». آن‌ها خواستار آتش‌بس فوری برای توقف خشونت در غزه شدند.

از راست به چپ: جودی ويليامز، توکل کرمان، شیرین عبادی، ليما گبويی، ريگوبرتو مانچو و مايرد مگواير شش عضو «مؤسسه زنان نوبل»

به‌گزارش مرکز حاميان حقوق بشر، «مؤسسه زنان نوبل» که شيرين عبادی، مايرد مگواير، جودی ويليامز، ريگوبرتو مانچو، توکل کرمان و ليما گبويی، شش تن از زنان برنده جايزه صلح نوبل عضو آن هستند، در بیانیه خود گفتند که «تا زمانی‌‌که اسرائيل حمايت‌های علنی و ضمنی‌ برای سياست‌های خود جهت سرکوب مردم فلسطين دريافت می‌‌کند، صلح واقعی‌ به وقوع نمی‌‌پيوندد.»

زنان برنده جایزه صلح نوبل ادامه چرخه خشونت را ناشی‌ از «۵۰ سال اشغال توسط اسرائيل» دانسته و گفته‌اند ادامه این روند هرگز نمی‌تواند صلحی پايدار برای فلسطين و اسرائيل به ارمغان آورد.

به‌گفته آن‌ها «حمله نظامی به مناطق مسکونی و کشتار افراد غيرنظامی توسط هر گروه‌ تخطی از قوانين بين‌المللی است.»

اعضای «مؤسسه زنان نوبل» با بیان این‌که ارسال اسلحه و حمايت‌های ديگر که منجر به ادامه خشونت می‌شود باید متوقف شود، از جامعه بين‌المللی خواسته‌اند تا به تلاش‌های خود را برای پايان دادن به خشونت و ايجاد شرايط مناسب برای صلحی پايدار ادامه دهند.

از نظر آن‌ها اين شرايط «بايد در برگيرنده اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل متحد عليه اشغال زمين‌های متعلق به فلسطين و توقف ادامه احداث ساختمان در آن زمين‌ها و تصاحب منازل فلسطينی‌ها در شرق اورشليم باشد.»

در مدت ۱۶ روز جنگ در نوار غزه بیش از ۷۰۰ نفر از فلسطینی‌ها کشته و چهار هزار و ۴۵۰۰ نفر زخمی‌ شده‌اند. همچنین ۳۴ اسرائیلی نیز جان خود را از دست داده‌اند که دو نفرشان غیرنظامی بوده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آزادگی، برابری، دموکراسی، عدالت

    متاسفانه نیروهایی در ایران میخواهند این کشور مفلوک را به جنگ و آشوب بکشند، اخیرا خبری منتشر شده بسیج مستعفین از دولت خواسته است: دولت، لایحه کمک به تسلیح مردم «کرانه باختری» را با فوریت به مجلس ارائه دهد! اینکه چرا اینها دهها سال کمکهای مختلفشان میخواهند از سوی دولت علنی کنند جای سوال است؟ من کسانی که دستی در حقوق بین الملل دارند، بگویند آیا کشوری به نام فلسطین رسما هست؟ و اینکه کرانه باختری منظور چیست؟ آیا کرانه باختری یک کشور است و درخواست داده تسلیح شود؟ چگونه اسلحه میخواهد با این منطقه برسد؟ آیا این اقدام احتمالی موجب تشدید تحریم و دیگر تهدیدات به کشور ایران میشود؟ این حرکات هیستریک شدید از سوی نیروهای حاکمیت در ایران، رفتاری مناسب هست؟ نگرانی عمده من این است چه عواقبی این حرکات برای آینده ایران و مردمش خواهد داشت؟