ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مراسم بزرگداشت احمد شاملو با دخالت مأموران امنیتی نیمه‌کاره ماند

مراسم بزرگداشت احمد شاملو در آرامگاه امامزاده طاهر کرج همچون سال‌های گذشته با دخالت نیروهای امنیتی روبه‌رو شد و نيمه‌کاره ماند.

مراسم چهاردهمین سالگرد درگذشت احمد شاملو، شاعر ایرانی، در آرامگاه امامزاده طاهر کرج با دخالت نیروهای امنیتی نيمه‌کاره ماند.

بر سر مزار احمد شاملو

به‌گزارش هرانا، وب‌سایت مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، این مراسم به دعوت کانون نويسندگان ايران عصر روز پنج‌شنبه دوم مردادماه برگزار شد و در آن فعالان سياسی و مدنی همچون ناصر زرافشان، علی‌اشرف درويشيان، فريبرز رئيس‌دانا و رضا خندان مهابادی شرکت کرده بودند.

به‌گفته يکی از شرکت‌کنندگان در اين مراسم که نام وی منتشر نشده «مأموران امنيتی ابتدا از شرکت‌کنندگان فيلم و عکس گرفته و بعد از آن‌ها خواستند تا محل را ترک کرده و تجمع را به پايان رسانند.»

تارنمای «ایران وایر» نیز نوشته است مراسم بزرگداشت احمد شاملو با این سخنان ناصر زرافشان خاتمه یافت: «کشور ما کشور آزادی است، در این هوای گرم خیلی‌ها به این گورستان آمده‌اند که شعر بخوانند. اما کانون را مجبور کرده‌اند که زودتر از وقت مقرر این جلسه را تمام کند، کانون ختم این جلسه را اعلام می‌کند با توجه به این‌که ما این‌جا جرمی به‌جز شعر خواندن نداریم.»

احمد شاملو متخلص به الف. بامداد، شاعر، نويسنده، روزنامه‌نگار، پژوهشگر، مترجم، فرهنگ‌نويس ايرانی و از بنيان‌گذاران و دبيران کانون نويسندگان ايران، دوم مردادماه ۱۳۷۹در سن ۷۵سالگی درگذشت.

شرکت‌کنندگان در مراسم بزرگداشت احمد شاملو در آرامگاه امامزاده طاهر کرج

در سال‌های گذشته برگزاری مراسم بزرگداشت احمد شاملو همواره با مخالفت‌ها و محدوديت‌های حکومتی روبه‌رو بوده است و از زمان درگذشت اين شاعر تا کنون بارها به سنگ مزار وی حمله شده است.

احمد شاملو ۱۸ مجموعه شعر، هشت ترجمه از آثار ديگر شاعران جهان، هفت داستان و رمان و فيلمنامه، ۲۲ ترجمه رمان و داستان، پنج ترجمه نمايشنامه، سه کتاب در باره متون کهن فارسی، ۱۰ کتاب در زمينه ادبيات کودکان، سردبيری ۱۹ هفته‌نامه و نشريه و سرانجام تأليف کتاب کوچه، مجموعه‌ای از ضرب‌المثل‌ها، تمثيل‌ها، باورها، و اصطلاحات زبان عاميانه‌ مردم را در کارنامه ادبی خود دارد.

احمد شاملو به‌دلیل نوآوری در شعر معاصر فارسی و سرودن گونه‌ای شعر که با نام «شعر سپید» شناخته می‌شود، و همچنین به‌دلیل آن‌که شاعری آرمانگرا بود شهرت یافت.

وی يکی از تأثيرگذارترين شاعران ايران در سال‌های پس از جنگ دوم جهانی به‌شمار می‌رود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.