ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ناوی پیلای: اقدامات اسرائیل در غزه را می‌توان جنایت جنگی دانست

ناوی پیلار: «بی‌توجهی به قاعده بشردوستانه بین‌المللی و حق حیات به شکل بهت‌آوری واضح است. این احتمال قویا وجود دارد که قوانین بین‌المللی به ترتیبی نقض شده باشد که بتوان آن را جنایت جنگی دانست.»

ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، در عین محکوم کردن حملات راکتی حماس گفته است که حملات اسرائیل به نوار غزه را می‌توان«جنایت جنگی» تعبیر کرد.

به گزارش بی بی سی خانم پیلای در نشست اضطراری شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو گفته است تخریب خانه‌ها و کشتن فلسطینیان این نگرانی جدی را به وجود می‌آورد که اسرائیل از زور بیش از حدی علیه فلسطینیان استفاده می‌کند.

او گفته است: “بی‌توجهی به قاعده بشردوستانه بین‌المللی و حق حیات به شکل بهت‌آوری واضح است. این احتمال قویا وجود دارد که قوانین بین‌المللی به ترتیبی نقض شده باشد که بتوان آن را جنایت جنگی دانست.”

مقام‌های اسرائیلی به تاکید اتهامات این چنینی را رد می‌کنند. از جمله سفیر اسرائیل در واشنگتن، دیروز گفت که نیروهای مسلح این کشور باید به خاطر خویشتنداری غیرقابل تصورشان جایزه صلح نوبل بگیرند.

مطابق آمار رسمی حملات اسرائیل به نوار غزه در حدود دو هفته اخیر ۶۴۹ کشته بر جای گذاشته است که اکثر آنها غیرنظامی هستند. بیش از ١٠٠ کودک فلسطینی نیز در میان قربانیان است.

در مقابل، شبه نظامیان حماس ٢٩ سرباز اسرائیلی را پس از آغاز عملیات نظامی اسرائیل کشته‌اند. همچنین دو شهروند اسرائیلی غیرنظامی در حملات راکتی کشته شده‌اند.

ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، گفت این حق کودکان و دیگر شهروندان اسرائیلی است که بدون ترس مدام از حملات راکتی زندگی کنند.

بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل، برای میانجی‌گری و برقراری آتش‌بس به خاورمیانه سفر کرده است.

آقای بان در نشست مطبوعاتی مشترک با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، از این کشور خواست “حداکثر خویشتنداری” را نشان دهد و افزود که “اقدام نظامی امنیت اسرائیل را در درازمدت افزایش نخواهد داد.”

او همچنین از طرف فلسطینی خواست سیاست “عدم خشونت، شناسایی اسرائیل و احترام به موافقتنامه های پیشین” را دنبال کند.

اسرائیل می‌گوید حملاتش را برای از میان بردن توان حمله راکتی حماس و نابود کردن شبکه تونل‌های مورد استفاده آن ادامه خواهد داد. در مقابل حماس می‌گوید لغو محاصره غزه از شرایط پذیرش آتش‌بس است.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان هم از این موضع حماس حمایت کرده است.

لغو پروازها

دیروز، سه‌شنبه، پروازهای چند شرکت هواپیمایی بین‌المللی به مقصد تل‌آویو، پایتخت اسرائیل لغو شد.

نخست اتحادیه هواپیمایی فدرال آمریکا از خطوط هواپیمایی آمریکا خواست پروازهای خود را لغو کنند و پس از آن چند کمپانی اروپایی نیز به اقدام مشابهی دست زدند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، از جان کری، وزیر خارجه آمریکا، درخواست کرد که به از سرگیری پروازها به تل‌آویو کمک کند، اما یکی از سخنگویان دولت آمریکا گفت کاخ سفید در فعالیت‌های اتحادیه هواپیمایی فدرال دخالت نخواهد کرد.

لینک مطلب در تریبون

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.