ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کمپین کوچ دراویش از ایران به اوین

در سومین روز از تشکیل کمپین موسوم به «کوچ دراویش از ایران به اوین»، بیش از ۶۰۰ نفر از درویشان گنابادی از سراسر کشور در این کمپین نام‌نویسی کرده‌اند.

در سومین روز از تشکیل کمپین موسوم به «کوچ دراویش از ایران به اوین»، بیش از ۶۰۰ نفر از درویشان گنابادی از سراسر کشور در این کمپین نام‌نویسی کرده‌اند.

کمپین «کوچ دراویش از ایران به اوین»،  از روز۲۹ تیرماه توسط وب‌سایت مجذوبان نور در حمایت از درویشان زندانی آغاز به کار کرده است.

وب سایت مجذوبان نور در معرفی این کمپین نوشته است: «در زمانی که برادران ایمانی ما به جرم دفاع از حریم درویشی و به گناه عدالتخواهی در زندان‌های کشور، هر روز مورد ظلم و تعدی مضاعف قرار می‌گیرند و از ابتدایی‌ترین حقوق اولیه محروم شده‌اند، برای ما چه چاره‌ای باقی می‌ماند جز آنکه در همراهی و همدلی با آن عزیزان و در اعتراض به عدم اجرای قانون، ترجیحاً از زندان بزرگی به نام ایران به زندان کوچکتری به نام اوین کوچ کنیم؟»

ستگاه امنیتی و نهادهای قضایی در سال‌های گذشته تعداد زیادی از دراویش گنابادی و وکلای مدافع آن‌ها را بازداشت، محاکمه و زندانی کرده است. دست‌کم ۱۳ درویش در زندان‌های مختلف کشور با اتهام‌هایی نظیر اقدام علیه امنیت ملی و تشویش اذهان عمومی زندانی هستند. به‌تازگی ۹ تن از وکلای دراویش زندانی در نامه‌ای به حسن روحانی خواهان رسیدگی به وضعیت دراویش گنابادی در زندان شده‌اند.

فعالان حقوق دراویش گنابادی می‌گویند برخورد با اعضای این اقلیت مذهبی در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد در چهارچوب طرحی به نام “طرح برخورد با عرفان‌های کاذب” شروع شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.