ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کابینه امنیتی اسرائیل طرح آتش‌بس جان کری را رد کرد

کابینه امنیتی اسرائیل با طرح آتش‌بس دو مرحله‌ای در غزه مخالفت کرد. مقامات اسرائیلی در برابر خواست آتش‌بس، خواست تبدیل غزه به منطقه غیرنظامی را مطرح می‌کنند.

در نشست عصر جمعه ۲۵ ژوئیه (۳ مرداد)  کابینه امنیتی اسرائیل، با طرح آمریکا در مورد آتش‌بس دو مرحله‌ای در غزه مخالفت شد. طبق طرح جان کری ابتدا می‌بایست به مدت یک هفته آتش بس برقرار کرد و سپس در مورد مشکلات اقتصادی و امنیتی و سیاسی غزه با شرکت مقامات فلسطینی و اسرائیلی و دولت‌های مؤثر به مذاکره پرداخت. مقامات اسرائیلی در اظهارات تبلیغی‌شان، در برابر خواست آتش بس، خواست تبدیل غزه به منطقه غیرنظامی را مطرح کرده‌اند.

صبح جمعه روزنامه «هاآرتص» از پیشنهاد وزیر خارجه آمریکا مبنی بر برقراری آتش‌بس در نوار غزه و شروع مذاکره با میانجی‌گری مصر پس از آن خبر داده بود. جان کری گفته بود که تا آخر روز منتظر تصمیم مقامات اسرائیلی می‌ماند.

نیویورک تایمز نیز نوشته بود که طرح کری دو مرحله دارد: آتش‌بس یک هفته‌ای و مذاکره در خلال این مدت برای یک آتش‌بس پایدار.

دبیر کل سازمان ملل نیز در همین روز طرفین را به خاطر فرارسیدن عید فطر به برقراری «آتش‌بس انساندوستانه» فراخوانده و گفته بود: «یک آتش‌بس فوری، بدون شرط و بدون تاخیر، نیازی مبرم است.» پیشتر، بان کی‌مون حمله ارتش اسرائیل به مدرسه سازمان ملل را محکوم کرده بود.

مخالفت کابینه امنیتی اسرائیل با آتش‌بس بدون شرط در حالی ابراز شده که خالد مشعل، رهبر سیاسی حماس نیز پیش از این گفته بود تا توقف محاصره غزه از سوی مصر و اسرائیل هیچ آتش‌بسی پذیرفته نمی‌شود.

نخست وزیر اسرائیل از آغاز جنگ در هشتم ژوئیه تاکید کرده که مصاف با حماس یکی دو روزه نخواهد بود.

در حملات اسرائیل به نوار غزه تاکنون ۸۴۵ فلسطینی و ۳۵ اسرائیلی کشته شده‌اند. بیشتر کشتگان فلسطینی را افراد غیرنظامی و مردم عادی تشکیل می‌دهند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.