ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آیت‌الله سیستانی: رهبران عراق نباید به قدرت چنگ بزنند

آیت الله سیستانی، از رهبران عراق خواست تا دلبسته قدرت نباشند. به باور کارشناسان، سخنان سیستانی خطاب به نوری المالکی، نخست‌وزیر عراق است.

آیت الله علی سیستانی، بزرگترین مرجع تقلید شیعیان عراق، از رهبران سیاسی این کشور خواست تا «دلبسته جایگاه خویش در قدرت نباشند».

خرداد‌ماه امسال نماینده آیت الله سید علی سیستانی، مرجع بزرگ شیعیان عراق خواهان مقابله شیعیان عراق با داعش شد

به گزارش شبکه «الجزیره»، آیت الله سیستانی در خطبه‌های نماز جمعه شهر کربلا گفت که رهبران باید انعطاف‌پذیری نشان دهند تا عراق از بن‌بست‌های سیاسی رها شود و توان مقابله با «تروریسم» و خطرات دیگر را داشته باشد. وی تاکید کرد سیاستمداران نباید به قدرت چنگ بزنند.

خطابه‌ای برای نوری المالکی

به باور کارشناسان، سخنان آیت‌الله سیستانی خطاب به نوری المالکی، نخست‌وزیر عراق است. پس از شورش مسلحانه گروه داعش و حمایت برخی از گروه‌های سنی از آن که اکنون تحت نام «دولت اسلامی» کنترل قسمت قابل توجهی از عراق را در دست دارند، این کشور وارد بحران سیاسی عمیقی شده است.

احزاب و گروه‌های شیعه، سنی و کرد عراق همراه با برخی دولت‌های غربی از جمله آمریکا، شیوه حکومتداری تبعیض‌آمیز نوری المالکی، نخست‌وزیر شیعه این کشور را یکی از دلایل موفقیت‌ داعش می‌دانند. بسیاری گروه‌ها از جمله برخی احزاب شیعه در عراق خواستار کنارکشیدن او از نامزدی مجدد برای نخست‌وزیری هستند، اما او همچنان خواستار تشکیل دولت و ادامه نخست‌وزیری برای سومین دوره متوالی است.

آیت الله سیستانی پیش از ایراد این خطبه‌ها نیز روز پنج‌شنبه ۲۴ ژوئیه با بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل دیدار کرده بود. بان کی مون در این دیدار از سیاست‌مداران عراقی خواسته بود تا حکومتی فراگیر تشکیل دهند که توان مقابله با ستیزه‌جویان مسلح داعش را داشته باشد.

روز پنجشنبه، با انتخاب فواد معصوم، سیاستمدار کرد، به ریاست جمهوری عراق، پارلمان این کشور توانست گامی مهم را برای تشکیل دولتی فراگیرتر بردارد که قابلیت رویارویی با دولت اسلامی را داشته باشد. انتخاب نخست‌وزیر جدید می‌تواند گام مهم بعدی به حساب آید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.