ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«به جای ساخت مسجد جدید، مساجد تاریخی را مرمت کنید»

رییس شورای شهر تهران می‌گوید اعتباری که برای احداث ۴۰۰ مسجد جدید در تهران در نظر گرفته شده را باید صرف مرمت مساجد تاریخی در این شهر کرد.

رییس شورای شهر تهران می‌گوید اعتباری که برای احداث ۴۰۰ مسجد جدید در تهران در نظر گرفته شده را می‌‌توان صرف مرمت مساجد تاریخی در این شهر کرد.

احمد مسجد جامعی روز جمعه سوم مرداد در برنامه بازدید دو هفته یک بار خود از مناطق و بناهای تاریخی تهران به خبرنگاران گفت: «اعتباری برای ساخت ۴۰۰ مسجد جدید طی یک برنامه۴ ساله پیش بینی شده است درحالی که می توان برای مساجد تاریخی و مهم و دارای ارزش های فرهنگی تاریخی و میراثی اولویتی قائل شد تا هزینه ای که می خواهد صرف ساخت مسجد جدید شود را برای بازسازی، مرمت و احیای مساجد موجود در نظر گرفت».

او با ارجح دانستن مرمت مساجد تاریخی نسبت به احداث مساجد جدید گفت مرمت بسیاری از مساجد تاریخی تهران معطل اعتبار است. به عنوان مثال داربست‌های مسجد تاریخی حاج رجبعلی حدود ۵۰ سال پیش زده شده و خود داربست‌ها دیگر «تاریخی و میراثی» شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رییس شورای شهر تهران پیشنهاد داد برای این‌ کار بهتر است ستادی متشکل از شهرداری، اوقاف و سازمان میراث فرهنگی تشکیل شود، اما نظارت آن باید برعهده سازمان میراث فرهنگی باشد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Samrad

    یعنی واقعا نمی داند پروژه های عمرانی صرفا برای دله دزدی و حیف و میل اموال عمومی تعریف می شوند و هیچ قصد دیگری در بین نیست؟ مسجد جامع تهران الان سی سال است که محل دزدی مقاطعه کاران شده و پروژه هنوز بسته نشده است! اصولا آدم از اسم مسجد هم می هراسد این روزها