ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسرائیل آتش‌بس را تا شامگاه یکشنبه تمدید کرد

اسرائیل آتش‌بس غزه را با وجود مخالفت حماس به طور یکجانبه تمدید کرد. مردم غزه فرصت یافته‌اند به ویرانه‌ خانه‌های خود سری بزنند.

ساعاتی پس از مخالفت حماس با تمدید چهار ساعته ‌آتش‌بس در غزه، دولت اسرائیل از تصمیم خود در تمدید ۲۴ ساعته آتش‌بس خبر داد. سامی ابوذهری، عضو ارشد حماس اعلام کرده بود که این سازمان خواستار توقف کامل درگیری‌هاست و آتش‌بس محدود را نمی‌پذیرد.

هم‌زمان با تمدید ۴ ساعته آتش‌بس در غزه، سه موشک به سمت اسرائیل شلیک شد که آسیبی به کسی نرساند.

خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس پیش‌تر گفته بود که تا رفع کامل محاصره غزه از سوی اسرائیل و مصر، هیچ طرح آتش‌بسی پذیرفته نمی‌شود.

آتش‌بس اعلام شده از سوی اسرائیل نیز مشروط به ادامه تخریب تونل‌های حماس است.

با پیدا شدن ۱۳۰ جسد از زیر آوارهای محله شجاعیه، تعداد فلسطینی‌های کشته شده به ۱۰۳۰ نفر رسید. آتش‌بس فرصتی نیز به مردم غزه داد که سری به خانه‌های ویرانه خود بزنند.

دولت اسرائیل با تمدید ۴ ساعته و سپس ۲۴ ساعته آنش‌بس، به فراخوان نشست پاریس، واکنش نشان داد. وزیران خارجه آمریکا، آلمان، فرانسه، بریتانیا، ایتالیا، قطر و ترکیه از طرفین مناقشه خواسته‌ بودند که به دلایل انساندوستانه، آتش‌بس ۱۲ ساعته را تمدید کنند.

لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه گفته بود: «ما طرفین را به تمدید آتش‌بس انساندوستانه فرا می‌خوانیم و هم چنین خواهان آتش‌بس پایدار در اسرع وقت هستیم.»

یک مقام دولتی اسرائیلی گفته بود تا زمانی‌که سربازان این کشور بتوانند به عملیات تخریب تونل‌های حماس ادامه دهند و کسی قصد حمله به اسرائیل را نداشته باشد، دلیلی برای جنگ علیه مردم غزه وجود ندارد.

پیدا شدن ۱۳۰ جسد در شجاعیه

از صبح شنبه ۲۶ ژوئیه و با برقراری آتش‌بس، ده‌ها جسد از تل آوارهای غزه بیرون آورده شدند. اشرف القدره، مدیر نیروهای امدادی درمانی غزه می‌گوید تنها ۱۳۰ جنازه در خرابه‌های محله شجاعیه پیدا شد.

این نخستین عملیات آزاد امدادگران در این محله پس از پیشروی زمینی اسرا‌ئیل در ۱۷ ژوئیه بود. امدادگران امیدوار بودند که کسی را زیر آوارها زنده بیابند.

با بازیافت اجساد کشته شدگان در محله شجاعیه، تعداد قربانیان جنگ غزه به ۱۰۳۰ نفر رسید. اسرا‌ئیل تاکنون ۴۰ سرباز خود و ۳ شهروند غیرنظامی را از دست داده‌ است.

خبرنگاران بین‌المللی نیز از موقعیت آتش‌بس استفاده کرده و عکس‌ها و گزارش‌های بسیاری از محلات مختلف غزه و ساختمان‌های ویران شده مخابره کردند. در این تصاویر،  می‌توان ابعاد ویرانی غزه و از جمله آسیب دیدگی جدی بیمارستان «بیت حانون» را مشاهده کرد.

ساکنان غزه از آتش‌بس ۱۲ ساعته برای تهیه آب و غذا و مایحتاج اولیه خود استفاده کردند. بسیاری از کسانی که با شروع بمباران اسرائیل از خانه‌هایشان فرار کرده بودند، روز شنبه برای ساعاتی به محله‌ها و خانه‌های ویرانه خود برگشتند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nima

    حماس تمدید آتش بس را رد کرد به گزارش العربیه، حماس پیشنهاد اسرائیل برای تمدید آتش بس را رد کرد. تلویزیون اسرائیل عصر شنبه از تمدید آتش بس خبر داد، اما حماس می گوید از تمدید آتش بس خبر ندارد و راکت پرانی را از سرگرفته است !!.