ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمار تخلف‌های مدارس در سال تحصیلی ۹۳- ۹۲

علی زرافشان معاون آموزشی متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره تخلف‌های صورت گرفته در مدارس سراسر کشور خبر داد.

علی زرافشان معاون آموزشی متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره تخلف‌های صورت گرفته در مدارس سراسر کشور خبر داد. در این آمار به دریافت کمک‌های مردمی به هنگام ثبت‌نام  نیز اشاره شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر علی زرافشان در نشست خبری که روز یکشنبه به منظور اعلام آخرین وضعیت ثبت‌نام‌ دانش آموزان برگزار شد، درباره تخلف‌هایی که در سال تحصیلی گذشته (۹۳- ۹۲) مدارس مختلف سراسر کشور رخ می‌دهد گفت: «عدم اطلاع‌رسانی شهریه به اولیا در مدرسه ۴۱۲ مورد، برخورد نامناسب و عدم تکریم ارباب‌رجوع ۲۲۲ مورد، ایجاد نارضایتی ۲۶۰ مورد، عدم حضور مدیر و مسئول ثبت‌نام در مدرسه ۴۸۲ مورد، دریافت کمک‌های مردمی به هنگام ثبت‌نام ۶۹۱ مورد، دریافت وجه بابت کلاس فوق‌برنامه ۲۵۳ مورد و اجبار برای حضور والدین به هنگام ثبت‌نام میان پایه ۶۷ مورد، عدم همکاری با فرهنگیان و زوج های شاغل ۱۰۹ مورد، اعمال شرط معدل و برگزاری آزمون ۷۵ مورد، عدم اطلاع از مقررات ثبت‌ نام ۱۹۰ مورد، عدم ثبت‌ نام و یا ثبت اطلاعات در سامانه الکترونیکی سناد ۱۹۲ مورد، عدم محدوده ثبت‌ نام ۲۸۲ مورد و سایر موارد ۲۱۲ مورد به ثبت رسیده است.»

به گفته معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، در استان‌هایی نظیر سیستان و بلوچستان، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان و لرستان تعداد تخلف‌های مدارس بسیار اندک بوده یا اصلاً تخلفی در آنها صورت نپذیرفته است.

معاون آموزشی متوسطه وزارت آموزش و پرورش در حالی از تخلف‌های صورت گرفته در آموزش و پرورش از جمله دریافت هزینه ثبت نام در مدارس دولتی خبر داده است که اصل ۳۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی، تاکید دارد که «دولت موظف است وسایل آموزش و پروش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و وسایل‌ تحصیلات عالی را تا سرحد خودکفایی کشور به طور رایگان‌ گسترش دهد».

با این حال کارشناسان، یکی از عوامل اصلی افزایش روزافزون کودکان بازمانده از تحصیل را دلایل اقتصادی می‌دانند.

ازجمله خصوصی‌سازی آموزش و تبدیل شدن روزافزون آن به «کالا» که نقشی اساسی‌ در بازماندن کودکان از تحصیل از سویی و تفاوت کیفیت و کمیت آموزش میان طبقات مختلف اجتماع دارد.

آموزش عمومی و حتی آموزش عالی که تا سال‌های نه‌چندان‌دور، حق همه کودکان بود و به صورت کم‌وبیش رایگان در اختیار همگان قرار داشت، در سال‌های پس از جنگ هشت‌ساله، کم‌کم به سمت «کالاشدگی» حرکت کرده است.

امروزه امکان ادامه تحصیل برای کودکان طبقات تهیدست جامعه یا کلاً از بین رفته است یا خانواده‌ها تحت فشار شدید اقتصادی، شرایط ادامه تحصیل فرزندان‌شان را فراهم می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.