ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بوکوحرام همسر معاون نخست وزیر کامرون را ربود

در یورش «بوکوحرام» به اقامتگاه عمادو علی، معاون نخست‌وزیر کامرون در شهر مرزی کولوفتا، سه نفر کشته شدند و همسر عمادو علی به اسارت گرفته شد.

در یورش شبه‌نظامیان «بوکوحرام» به اقامتگاه معاون نخست‌وزیر کامرون در شهر مرزی کولوفتا، سه نفر کشته شدند و همسر این مقام به اسارت گرفته شد.

شهر شمالی کولوفتا در مرز کامرون و نیجریه قرار دارد و یکی از مراکز رویارویی سربازان کامرونی و نیجریایی با بوکوحرام است.

شبه‌نظامیان بوکوحرام، هم‌زمان با یورش یاد شده، شهردار کولوفتا را نیز که عالی‌ترین مقام مذهبی این شهر محسوب می‌شود، گروگان گرفتند.

بوکوحرام از روز جمعه ۲۵ ژوئیه، عملیاتی را در شهر مرزی کولوفتا آغاز کرده است. یک دلیل این تهاجم‌ها، کمک سربازان کامرون به دولت نیجریه در مقابله با این گروه افراطی عنوان می‌شود.

سازمان ملل هشدار داده که بوکوحرام امنیت کل منطقه غرب آفریقا را تهدید می‌کند.

این گروه مسئولیت ربایش صدها دختر دانش‌آموز نیجریایی را بر عهده دارد.

اکثریت مردم شمال نیجریه مسلمان و فقیر هستند. بوکوحرام با استفاده از شکاف‌های اجتماعی و اقتصادی بین جنوب با اکثریت جمعیت مسیحی و شمال این کشور، با روش‌های تروریستی و خشونت فزاینده اقدام به آدم‌ربایی، اخاذی و ترور می‌کند.

بوکوحرام که با آموزش به شیوه غربی مخالف است، دختران دانش‌آموز را می‌رباید و آزادی آنها را منوط به آزاد کردن اسلامگرایانی می‌کند که در زندان‌های حکومت مرکزی هستند.

بوکوحرام در صدد ایجاد دولتی اسلامی در شمال نیجریه است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت‌روز نامه حقوق بشری زنان ـ شماره 58

    […]  بوکوحرام همسر معاون نخست وزیر کامرون را ربود رادیو زمانه ۲۷ جولای ۲۰۱۴ در یورش شبه‌نظامیان «بوکوحرام» به اقامتگاه معاون نخست‌وزیر کامرون در شهر مرزی کولوفتا، سه نفر کشته شدند و همسر این مقام به اسارت گرفته شد . شهر شمالی کولوفتا در مرز کامرون و نیجریه قرار دارد و یکی از مراکز رویارویی سربازان کامرونی و نیجریایی با بوکوحرام است. […]