ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درگیری موشکی گروه‌‌های متخاصم در طرابلس و بنغازی

وضعیت امنیتی در لیبی ناروشن و ناامن است و در سراسر این کشور به ویژه در بنغازی و درنا خطر ربایش شهروندان خارجی وجود دارد.

وضعیت امنیتی در لیبی ناروشن و ناامن است و در سراسر این کشور به ویژه در بنغازی و درنا خطر ربایش شهروندان خارجی وجود دارد.

موشک‌پرانی گروه‌های شبه‌نظامی رقیب در لیبی، انباری با ذخیره شش میلیون لیتر نفت و مواد سوختی را به آتش کشید. اگر آتش به انبارهای مجاور با ذخایر ۹۰ میلیون لیتری نفت و گاز برسد، انفجار فاجعه‌باری رخ خواهد داد که دامنه خسارات آن تا شعاع پنج کیلومتری مرکز حریق کشیده خواهد شد.

این انبار سوخت در مسیر فرودگاه بین‌المللی طرابلس قرار دارد؛ مسیری که کانون منازعه گروه‌های شبه‌نظامی رقیب در لیبی است. این گروه‌ها از دو هفته قبل، در حال نزاع با یکدیگر و رویارویی با نیروهای دولتی هستند. دولت لیبی می‌گوید در این منازعات نزدیک ۱۰۰ نفر کشته شده‌اند.

رفت و آمد در فرودگاه طرابلس از ۱۳ ژوئیه و پس از حمله موشکی گروه‌های متخاصم به آن میسر نیست. ۹۰ درصد فردگاه به طول کامل تخریب شده است.

وضعیت امنیتی در لیبی ناروشن و ناامن است و در سراسر این کشور به ویژه در بنغازی و درنا خطر ربایش شهروندان خارجی وجود دارد. یکشنبه ۲۷ ژوئیه اعلام شد که دستکم ۵۰ نفر طی درگیری‌های مسلحانه گروه‌های رقیب در بنغازی و طرابلس کشته شده‌اند.

دعوت سکنه به فرار از منطقه

ماموران آتش‌نشانی و دفاع غیرنظامی از شامگاه یک‌شنبه ۲۷ ژوئیه، سرگرم تلاش برای مهار حریق هستند. کارکنان این انبار پیش‌تر از ترس شلیک موشک‌های بعدی، از آنجا گریخته‌اند. وزیر انرژی لیبی از کلیه ساکنان منطقه خواسته که هر چه زودتر محل را ترک کنند.

لیبی از زمان سقوط معمر قذافی در سال ۲۰۱۱، روی آرامش به خود ندیده است و پیوسته در خشونت گروه‌های شبه‌نظامی رقیب فرو رفته‌ است. این گروه‌ها که تعداد آنها بالغ بر صدها دسته می‌شود، برای کنترل و تصرف مناطق مختلف این کشور می‌جنگند.

از آنجا که در حال حاضر لیبی فاقد زیرساخت نظامی و امنیتی‌ست، حتی دولت هم به کمک بعضی از این گروه‌ها وابسته است. دولت لیبی قادر به کنترل اوضاع نیست، زیرا نیروی امنیتی کافی در اختیار ندارد. گروه‌های اسلام‌گرا می‌کوشند با دستیابی به منابع نفتی در شرق این کشور خود به فروش نفت بپردازند.

به دلیل تداوم خشونت‌ها در لیبی، آلمان، آمریکا، فرانسه و بسیاری کشورهای دیگر از شهروندان خود خواسته‌اند این کشور را هر چه زودتر ترک کنند. سفارتخانه‌های زیادی از جمله سفارت آمریکا و سفارت ترکیه نیز بسته شده‌اند.  سازمان ملل هم کلیه دفاتر خود در لیبی را تعطیل کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.