ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعلام آماده‌باش ارتش اسرائیل به ۱۶ هزار سرباز ذخیره دیگر

ارتش اسرائیل به ۱۶ هزار سرباز ذخیره دیگر اعلام آماده‌باش کرده است. این سربازان به غزه اعزام می‌شوند. محمود عباس از یک فاجعه انسانی در غزه سخن گفته است.

ارتش اسرائیل به ۱۶ هزار سرباز ذخیره‌ دیگر اعلام آماده‌باش کرد.

شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی اسرائیل، پنجشنبه، ۳۱ ژوئیه فراخوان ارتش این کشور به آماده‌باش ۱۶ هزار سرباز ذخیره اسرائیلی را پخش کردند.

اعلام آماده‌باش ارتش اسرائیل به ۱۶ هزار سرباز ذخیره دیگر

۱۶ هزار سرباز ذخیره اسرائیلی‌ می‌بایست برای تقویت سربازانی که به نوار غزه اعزام شده‌اند به کار گرفته شوند.

اویخای ادرعی، سخنگوی ارتش اسرائیل گفته است این نیرو‌ها آماده‌اند به صحنه نبرد در غزه منتقل شوند.

با اعلام این آماده‌باش، تعداد سربازان ذخیره‌‌ای که در ارتش اسرائیل به جبهه اعزام شده‌اند به ۸۶ هزار نفر رسید.

تعداد نفراتی که به طور دائم در استخدام ارتش اسرائیل‌اند، زیاد نیست. با این‌حال ارتش اسرائیل این توانایی را دارد که در کمترین مدت نیروهای ذخیره لازم را بسیج کند و حجم ارتش را به چندین برابر افزایش دهد.

فاجعه انسانی در غزه

کابینه امنیتی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل روز گذشته، چهارشنبه ۳۰ ژوئیه تصویب کرده است که دامنه حملات نیروی زمینی ارتش اسرائیل به نوار غزه گسترش پیدا کند. صدور فرمان آماده‌باش ۱۶ هزار سرباز ذخیره اسرائیلی پس از نشست اعضای کابینه امنیتی نتانیاهو صادر شد.

محمود عباس، رییس جمهور تشکیلات خودگردان فلسطین با توجه به ابعاد ویرانگری و کشتار در نوار غزه، چهارشنبه ۳۰ ژوئیه اعلام کرده بود که در نوار غزه یک فاجعه انسانی اتفاق افتاده و از جامعه جهانی خواسته بود از یاری‌رسانی به مردم غزه دریغ نکنند.

در حمله توپخانه ارتش اسرائیل به شهر غزه که چهارشنبه، ۳۰ ژوئیه اتفاق افتاد، ۱۵ فلسطینی کشته و ۱۶۰ تن دیگر زخمی شدند. امدادگران فلسطینی گزارش دادند که یک خمپاره هم به به بازار شجاعیه (بازار بسطات شجاعیه) اصابت کرده است. در این حمله ۱۷ نفر کشته شدند.

مدرسه جبلیه و شرمساری جهان

تانک‌های اسرائیلی همچنین مکان‌هایی در محله جبلیه، از جمله یکی از مدارس سازمان ملل را هدف قرار دادند. در این حملات حداقل ۴۳ تن کشته و عده‌ای نیز زخمی شده‌اند. ۱۵ تن از کشته‌شدگان در مدرسه سازمان ملل پناه گرفته بودند. در حمله ارتش اسرائیل به مدرسه سازمان ملل در جبلیه حداقل ۵۰ نفر زخمی شدند.

سازمان ملل متحد حمله اسرائیل به یک مدرسه در نوار غزه را به شدت محکوم کرد.

به گفته پیر کراهنبول، کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان فلسطینی، کودکان فلسطینی در حالی شب گذشته کشته شدند که کف زمین کلاس‌های این مدرسه در آغوش والدین خود به خواب رفته بودند. او این حمله را «مایه شرمساری جهان» دانست.

در مدرسه جبلیه حدود ۳۳۰۰ آواره فلسطینی به همراه کودکانشان پناه گرفته بودند.

کریس گانس، نماینده بان‌کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل در نوار غزه در گفت‌و‌گو با شبکه الجزیره درباره مدرسه جبلیه چنان متأثر شد که به تلخی گریست و شبکه الجزیره هم ناگزیر از ادامه گفت‌وگو با نماینده بان‌کی‌مون در نواره غزه چشم پوشید.

ویدئو: گفت‌و‌گوی تأثربرانگیز الجزیره با کریس گانس، نماینده بان‌کی‌مون در غزه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.