ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جیسون رضائیان و همسرش در «خانه امن» نگهداری می‌شوند

بر اساس اطلاعاتی که کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران به دست آورده، جيسون رضائيان و يگانه صالحی، دو زوج خبرنگار که در ایران بازداشت شده‌اند، در يک خانه امن نگهداری می‌شوند.

کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران اعلام کرد که جيسون رضائيان و يگانه صالحی، دو خبرنگاری که ۱۰  روز پیش در تهران دستگير شدند، در يک خانه امن نگهداری می‌شوند.

جيسون رضائيان و همسرش يگانه صالحی

بنا به گزارش این نهاد مدافع حقوق بشر این زوج خبرنگار غير از يک تماس تلفنی کوتاه يک روز پس از بازداشتشان، با خانواده خود هيچ تماسی نداشته‌اند.

جیسون رضائیان، خبرنگار روزنامه واشنگتن پست در تهران، یگانه صالحی، همسرش که خبرنگار نشریه «نشنال» است و یک عکاس و همسر او، سه‌شنبه ۲۲ ژوئیه / ۳۱ تیرماه دستگیر شدند.

در جریان دستگیری زوج روزنامه‌نگار، نیروهای امنیتی خانه آنها را مورد جست‌وجو قرار داده و وسائل شخصی، از جمله لپ تاپ، کتاب و یادداشت‌های آنها را توقیف کردند.

غلامحسین اسماعیلی، رئیس کل دادگستری تهران، درباره این بازداشت‌ها گفته بود: «این موضوع در مرحله تحقیقات مقدماتی است و برای اطلاع‌رسانی درباره آن باید بررسی‌های فنی و بازجویی صورت گیرد.»

وی افزود: «پس از تحقیقات در این زمینه می‌توانیم درباره آن اطلاع‌رسانی کنیم.»

غلامحسين محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور نيز درباره آخرين وضعيت خبرنگاران بازداشت شده گفته بود که درباره اين پرونده اطلاعی ندارد و زمان همه چيز را مشخص خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه ۸ مردادماه / ۳۰ ژوئيه اعلام کرد یکی از همراهان جیسون رضائیان که که همسر عکاس بازداشت‌شده است، آزاد شد.

این خبرگزاری به‌نقل از یک منبع نزدیک به فرد آزاد شده نوشت مأموران با وی «رفتار محترمانه‌ای» داشته‌اند و غذا و آب در اختیار بازداشت‌شدگان قرار داده‌اند.

منبع خبر که نامش منتشر نشده بود گفت که فرد آزادشده نمی‌خواهد هویتش آشکار شود.

با این حال کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران اعلام کرده است که «وضع روحی اين فرد؛ بسيار نامناسب بوده و از زمان آزاد شدن خود را از ديگران منزوی کرده است». افزون بر این، عکاس دستگير شده نيز طی روزهای گذشته در «وضعيت نامطلوب روحی» با خانواده خود يک تماس تلفنی داشته است اما اطلاعاتی در مورد اين‌که توسط چه نهادی دستگير شده‌اند و يا در کجا نگهداری می‌شوند و يا اين‌که با چه اتهاماتی مواجه هستند ارائه نکرده است.

بازداشت این خبرنگاران در حال صورت گرفته که آنها مجوز کار به‌عنوان خبرنگار را از سوی دو نشريه واشنگتن پست و روزنامه نشنال امارات متحده عربی داشته‌اند.

روز چهارشنبه ۸ مردادماه / ۳۰ ژوئيه مادر جيسون رضائيان با انتشار ويدئويی از مقام‌های ايرانی خواست که پسر و عروس‌اش را آزاد کنند. او گفت که پسرش از بيماری فشار خون رنج می‌برد و دستگيری و بازداشت او می‌تواند وضعيت سلامتش را به خطر بيندازد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.