ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کردها بخشی از مواضع داعش در سوریه را تصرف کردند

درگیری‌های نظامی میان کردهای سوریه و جهادگران گروه داعش ۴۹ کشته به جای گذاشت و داعش مجبور به عقب‌نشینی شد.

کردهای سوریه در پی درگیری‌های خونینی که ۴۹ کشته به جای گذاشت، مواضع جهادگران داعش (دولت اسلامی) در شمال این کشور را به تصرف خود درآوردند.

خبرگزاری فرانسه به‌نقل از دیدبان حقوق بشر سوریه که در لندن مستقر است، روز پنجشنبه ۹ مرداد / ۳۱ ژوئيه ضمن اعلام این خبر افزود درگیری‌هایی نیز در شرق سوریه میان یک قبیله اهل سنت با نیروهای داعش صورت گرفته است. اعضای این قبیله از این درگیری به‌عنوان «قیام» علیه جهادگران یاد کرده‌اند.

دیدبان حقوق بشر سوریه گفته است، درگیری کردها و داعش چهارشنبه ۸ مردادماه / ۳۰ ژوئيه در منطقه کردنشین عین‌العرب، واقع در مرز سوریه و ترکیه رخ داده و در جریان آن ۱۴ تن از شبه‌نظامیان کرد «واحد دفاع از مردم (YPG)» و ۳۵ تن از جهادگران گروه داعش کشته شدند. همچنین ده‌ها نفر از دو طرف زخمی شده‌اند.

در جریان این درگیری‌های نظامی که در استان حلب رخ داد، جنگجویان کرد موفق شدند چندین تپه را که در اشغال داعش قرار داشت آزاد کنند.

در حال حاضر وضعیت در این منطقه «آرام» گزارش شده است.

در نیمه ماه ژوئیه ۸۰۰ تن از جنگجویان کرد به ترکیه رفتند تا بتوانند با جهادگران داعش که عین‌العرب را در محاصره خود داشتند نبرد کنند.

از سوی دیگر در استان دیرالزور در شرق سوریه که بخش بزرگی از آن در اشغال داعش است، قبیله شیطت با شبه‌نظامیان داعش درگیر شد. این درگیری زمانی رخ داد که نیروهای داعش قصد داشتند سه تن از اعضای این قبیله را دستگیر کنند.

این درگیری توافق قبلی قبیله شیطت و گروه داعش را نقض کرد. طبق این توافقنامه قبیله شیطت قول داده بود در صورتی که با اعضای این قبیله برخورد خشونت‌آمیز صورت نگیرد آنها نیز با داعش درگیر نشوند.

قلمرو این قبیله اهل سنت شامل سه روستای ابو حمام، کشکیه و قرانیج است. اعضای این قبیله بر روی صفحه توئیتر خود نوشته‌اند: «شیطت علیه دولت اسلامی قیام می‌کند.»

پنج جهادگر داعش، از جمله یک بلژیکی، در جریان این درگیری‌ها کشته شدند.

گروه داعش پس از تصرف مناطق گسترده‌ای از خاک عراق موفق شده است رقبای خود را در استان نفت‌خیز دیرالزور بیرون براند.

داعش در مناطقی که تسخیر می‌کند قوانین شریعت اسلامی، از جمله مجازات سنگسار و قطع دست و پا را به اجرا می‌گذارد و به‌عنوان یکی از تندروترین گروه‌های اسلامگرا شناخته می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • من

    ایراداتی که دوستان در رابطه با واژه و اصطلاحات گفتند؛ (جهادگر، عین العرب، مواضع…) کاملا بی جا، بی اساس و خیلی زیر تاثیر درست نمایی سیاسی است، با تروریست نامیدن جهادگران ایدئولوژی نهفته در پس جنایات آن ها پنهان مانده و از نقد مصون می ماند.

  • بهنام

    به نظر بنده منظور رسانه معظم رادیو زمانه از به کار بردن اصطلاح ( جهاد گران ) در این مقاله ، اشاره به ایدئولوژی افراطی و من در آوردی جهاد توسط مسلمین بوده است . در مورد نام کوبانی که دوستان خیلی به آن حساس هستند هم ، شاید بتوان اینگونه توضیح داد که چون متن خبر ترجمه و برگردان بوده است ، خبرنکار مربوطه شاید نمیدانسته که این منطقه اسامی دیگری نیز دارد و با همان نام این خبر را فرستاده است و عمدی در کار نبوده است . باز هم جای شکرش باقیست که رادیو زمانه علیرغم این لحن ادبیات و برخورد تند و بعضآ بی ادبانه انتقادی ، کامنتها را سانسور نکرده و منتشر میکند و این مسئله نشان از تعهد اخلاقی و منشور سازمانی خود مبنی بر بسط و گسترش عقاید و آراء مختلف و در واقع حاکمیت دموکراسی است .

  • facebook

    از امروز به بعد به خلیج فارس میگیم خلیج عرب چون عرب ها اینگونه می خواهند وکسانی مثل شما که کوبانی را عین العرب می خوانید...کوبانی تنها نیست

  • ژیلوان

    با تشکر ویژه از پوشش اخبار مربوط به کوبانی! ایراداتی که دوستان در رابطه با واژه و اصطلاحات گفتند؛ (جهادگر، عین العرب، مواضع...) کاملا به جا، اساسی و خیلی هم اهمیت سیاسی دارند، انتظار نمی رود که رادیو زمانه به این مهم بی توجه باشد!! کوبانی تنها نیست. درود بر شما.

  • masoudnabavi

    سپاس از توجه به کوبانی ولی ایراداتی رو که دوستان گفتند من هم دارم و همچنین کردهای از ترکیه به شرق کردستان (کوبانی) رفتند نه به ترکیه !!!؟

  • کورش

    مواضع جهاد گران داعش!!!!!! مواضع اشغال شده توسط تروریست های داعش را آزاد کنند.... ****.... *** تو رادیو زمانه....

  • ramyar

    خوبه به خلیج فارس بگیم خلیج هندی یا خلیج عربی کوبانی هم دیده ماست اما کور شود هر چشم اشغال گری که بخواهد بهش چشم بدوزد پس عین العرب نه کوبانی تصحیح بفرمایید

  • کلنگ دسته دار

    دلیل استفاده از لقب جهادگر برای تروریستها چیست؟

  • navid

    درود بر شما چرا سايت شما و ساير سايت ها از كلمات جهادگران داعش (دولت اسلامی) بجاي تروريست استفاده ميكنه؟ اين در حاليه كه جنايت تروريستي آنها محرز است لطفا بررسي فرمائيد - با تشكر

  • diya rah

    اولا عین العرب نیست و کوبانی است دوما نیروهای داعش جهادگر نیستند و تروریستند سوما رزمنده های کرد جنگجو نیستند و رزمنده اند. ***هم حدی دارد.