ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افراد قبیله‌ای آمازونی با دنیای خارج تماس برقرار کردند

گزارش سازمان حمایت از بومیان برزیل

اعضای یک قبیله از جنگل‌های بارانی آمازون که پیش‌از این از دنیای خارج از قبیله خود جدا بوده‌اند، با قبیله‌های دیگر در برزیل تماس برقرار کرده‌اند.

گزارشی همراه با ویدئو در روز ۳۱ ژوئیه (۸ مرداد) توسط سازمان حمایت از بومیان برزیل منتشر شد که این قبیله را در حال تماس با دنیای خارج نشان می‌دهد.

در این ویدئو، چند بومی از گروه زبانی پانوئُن(Panoan)  با تیر و کمان به گروهی دیگر نزدیک می‌شوند. آن‌ها لباس‌ پوستی دست‌دوز پوشیده‌اند و سعی می‌کنند با بومیان آشانینکا در سواحل شمالی آمازون در برزیل تماس برقرار کنند.

در ویدیویی که سازمان حمایت از بومیان برزیل منتشر کرده است، یکی از بومیان آشانینکا که شلوارکی سیاهرنگ بر تن دارد، به اعضای این قبیله بااحتیاط نزدیک می شود و به آنان موز تعارف می‌کند.

کارشناسان برزیلی مردم‌شناس گفته‌اند که این قبیله به‌احتمال زیاد از مرز کشور پرو وارد برزیل شده‌اند. احتمالاً فشار ناشی از خشونت و جنگ‌های داخلی بر سر قاچاق مواد مخدر این قبیله را ناچار به مهاجرت کرده است.

تماس اولیه این قبیله با مردم آشانینکا پیش از این در روز ۲۶ ژوئن صورت گرفته بود، اما آن‌ها به جنگل بازگشته بودند.

یک تیم از بنیاد ملی بومیان برزیل (FUNAI) پس از آگاهی از وجود این قبیله به این منطقه سفر کرده و متوجه شده بودند که این قبلیه از اعضای یک گروه شناخته‌شده از بومیان کیاننه (Rio Xinane) هستند.

دو مترجم بومی زبان پانوئُن در دیدار بعدی توانسته‌اند با این قبیله صحبت کنند. به گفته این مترجمان این بومیان در جست و جوی سلاح و وسایل‌اند. به آن‌ها در محل زندگی‌شان حمله شده است و بسیاری از مردم قبیله جان خود را از دست داده‌اند. در راه سفر هم عده‌ای آنفولانزا و دیفتری گرفته‌اند.

در حال حاضر هفت نفر از افراد این قبیله مبتلابه آنفولانزا هستند و خدمات پزشکی به آن‌ها ارائه شده است.

[tribulant_slideshow gallery_id="146"]

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کیانوش

    پس معلوم است که شیعه شدن آمازونی ها خیلی خرج رو دست ایرانی ها می گذارد. زنانشان صیغه هم می شوند؟

  • منتظر الظهور

    در قم شایع شده که آنها فورا متوجه عظمت فرقه حقه شیعه شده و می خواهند به صف مقلدان ولی امر مسلمین بپیوندند. فقط یکی از آنها طرفدار آیت الله عظمی مکارم شیرازی شده است به دلیل مجذوب شدن در حکم جهاد معظم له دامش برکاته. قرار است آیت الله جنتی برای ختنه آقایان عازم جنگلهای آمازون شود. حاج قاسم سلیمانی هم در این مأموریت ایشان را همراهی می‌کند. آمازونی ها تقاضای مداح هم کرده اند.