ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اوباما: در «جنگ علیه تروریسم» شکنجه کرده‌ايم

باراک اوباما، رئيس‌جمهور ايالات متحده آمريکا، تصديق کرد که نيروهای امنيتی اين کشور در «جنگ عليه ترور» دست به شکنجه متهمان زده‌اند.

باراک اوباما، رئيس‌جمهور ايالات متحده آمريکا، تصديق کرد که نيروهای امنيتی اين کشور در «جنگ عليه ترور» دست به شکنجه متهمان زده‌اند.

سی.آی.ای، پس از حملات ۱۱ سپتامبر به برج‌های دوقلوی تجارت جهانی، از شکنجه عليه زندانيان استفاده کرده است.

به گزارش خبرگزاری «رويترز»، اوباما روز جمعه اول آگوست، در کنفرانسی مطبوعاتی در کاخ سفيد اذعان داشت که سازمان مرکزی اطلاعات آمريکا، سی.آی.ای، پس از حملات ۱۱ سپتامبر به برج‌های دوقلوی تجارت جهانی در نيويورک، از شکنجه عليه زندانيان استفاده کرده است.

او در ادامه به گزارشی اشاره کرد که کاخ سفيد در پیوند با تکنيک‌های بازجويی سی.آی.ای موسوم به «بازجويی پيشرفته» به کنگره ارسال کرده است.

کاخ سفيد گزارشی درباره شکنجه «بازجویی پیشرفته» سی.آی.ای به کنگره فرستاده

اوباما در اين کنفرانس با لحنی نه چندان رسمی گفت: «ما کارهای درست زيادی انجام داديم، اما عده‌ای از مردم را هم شکنجه کرديم. ما کارهايی انجام داديم که مخالف ارزش‌های ما بود.» با اين حال، وی اغلب ماموران اطلاعاتی مسئول اجرای اين شکنجه‌ها را «ميهن‌پرستانی» دانست که تحت فشارهای بسيار شديد «به‌سختی کار می‌کردند».

دولت جرج دبليو بوش، رئيس‌جمهور پيشين آمريکا، مجوز استفاده از تکنيک‌های سفت و سخت بازجويی را عليه متهمانی که توسط اين دولت «تروريست» خوانده می‌شدند، صادر کرد.

تکنيک‌های موسوم به تکنيک‌های بازجويی پيشرفته از سوی سی.آی.ای ارائه شد و دولت بوش آنها را معادل با «شکنجه» ‌ندانست و قابل اجرا اعلام کرد.

با اين حال، اوباما پس از روی کار آمدن در ژانويه سال ۲۰۰۹ دستور منع اجرای اين تکنيک‌ها را صادر کرده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.