ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله اسراییل به یک مدرسه دیگر سازمان ملل در غزه

حمله موشکی اسراییل به یک مدرسه سازمان ملل متحد در رفح حداقل ۱۰ کشته غیر نظامی برجای گذاشت. این مدرسه پناهگاه هزاران نفر آواره فلسطینی بود.

حمله موشکی اسراییل به یک مدرسه سازمان ملل متحد در رفح حداقل ۱۰ کشته غیر نظامی برجای گذاشت. بیش از ۳۰ نفر دیگر نیز در طی این حمله مجروح شده‌اند.

گزارش‌ها حاکی است این مدرسه پناهگاه هزاران نفر از آوراگان فلسطینی بود. موشک اسراییل به ورودی این مدرسه اصابت کرده است.

حمله هفته گذشته اسراییل به یک مدرسه دیگر سازمان ملل نیز بیش از ۱۵ کشته برجای گذاشت. سازمان ملل متحد حملات اسراییل به مدارس را منزجر کننده و باعث «شرمساری جهان» توصیف کرده است.

سازمان ملل حملات اسراییل به مدارس را منزجر کنننده خوانده است

روز شنبه دوم ماه اوت، اسراییل کشته شدن یک سرباز خود در درگیری با حماس را تایید کرد. پیش‌تر گمان می‌رفت این سرباز توسط نیروهای حماس به اسارات درآمده باشد. اما حماس همان‌زمان گفته بود اطلاعی از سرنوشت این سرباز اسراییلی ندارد.

سرانجام اسراییل با تایید خبر مرگ هدار گولدین، سرباز ۲۶ ساله، حماس را به حملات شدید‌تر تهدید کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل، با انتشار بیانیه‌ای گفت اگر حماس به حملاتش ادامه دهد، ارتش اسراییل حتا پس از تخریب تمام تونل‌ها بر شدت حملاتش به غزه خواهد افزود. او تاکید کرد حماس با ادامه حملاتش بهای گزافی خواهد پرداخت.

اسراییل می‌گوید از بیش از ۳۰ تونل کشف شده در غزه، کار تخریب ۳ تونل دیگر باقی مانده است. با این‌حال تلویزیون اسراییل شب گذشته تصاویری از خروج تانک‌های اسراییلی از غزه را پخش کرد.

در دو روز گذشته و پس از نقض مجدد آتش بس میان اسراییل و حماس ۲۰۰ فلسطینی در یکی از خونبار‌ترین حملات اسراییل به غزه کشته شدند.

عزت الرشق، یک سخنگوی ارشد حماس بیانیه نتانیاهو را نشانه‌ای از شکست و ناکامی توصیف کرد. به گفته این عضو حماس، بیانیه دولت اسراییل تنها سعی در تقویت روحیه در هم شکسته ارتش اسراییل را دارد و در عمل شکست عملیات علیه غزه را به رسمیت می‌شناسد.

در فضای کنونی به نظر می‌رسد تلاش‌های دیپلماتیک نیز راه به جایی نخواهند برد. اسراییل روز شنبه دوم ماه اوت اعلام کرد در گفتگوهای قاهره که قرار بود به منظور یافتن راه حل برای این بحران برگزار شود شرکت نخواهد کرد.

پس از مخالفت اسراییل با شرکت در گفتگوهای قاهره، دفتر شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، اعلام کرد که بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد با امیر قطر تماس گرفته است. امیر قطر در این تماس تلفنی شگفتی خود را از اظهارات روز جمعه دبیرکل سازمان ملل متحد مبنی بر مقصر بودن حماس در نقض آتش بس اعلام کرده است. او ضمن در خواست برای تحقیقات در زمینه «جنایات جنگی اسراییل» خواستار گشایش گذرگاه‌های غزه برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه شد.

خودداری اسراییل از شرکت در گفتگوهای قاهره در حالی است که حماس نماینده‌ خود را به مصر اعزام کرده بود. عبدالفتاح السیسی، رییس جمهور مصر نیز پیش‌تر اظهار امیدواری کرده بود در این گفتگوها طرح مصر برای برقراری آتش بس میان اسراییل و حماس پذیرفته شود.

حملات شدید اسراییل از زمین، هوا و دریا از روز ۸ ژوییه آغاز شده است. در طول این مدت بیش از ۱۷۳۴ نفر که عمدتا غیر نظامی بوده‌اند توسط اسراییل کشته شدند. ۳۹۸ کودک نیز در میان کشته‌شدگان هستند.

تلفات اسراییلی‌ها نیز ۶۳ سرباز و ۳ نفر غیر نظامی بوده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 60

    […] به حمله در صورت تلاش برای خروج از منطقه است. فلسطین/غزه حمله اسراییل به یک مدرسه دیگر سازمان ملل در غزه اسراییل جنایت علیه بشریت در غزه: آیا واقعا «منطقه‌ […]

  • hasani

    هنگامی که موشک های اسد بر سر مردم می ریزد در شهر ملیحه هم که ورودی جنوبی غوطه شرقی است، درگیری ها میان مخالفان مسلح از یک سو و نیروهای دولتی و حزب الله لبنان از سوی دیگر در جریان است. نیروهای دولتی از ماه آوریل گذشته برای تصرف شهر تلاش می کنند. شوراهای محلی هماهنگی اعتراض ها می گویند که این شهر در معرض حملات سنگین توپخانه ای قرار دارد و روز یکشنبه یک موشک زمین به زمین به محله های مسکونی آن اصابت کرد دبی-العربیه.نت فارسی روز یکشنبه3 آگوست، دستکم 32 نفر در بمباران دو شهر تحت کنترل مخالفان حکومت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه، در شمال شرق و شرق دمشق کشته شدند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، رامی عبد الرحمن مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه در این باره گفته است: «17 دستکم نفر از جمعه یک کودک و یک زن در دو حمله هوایی جنگنده به شهر دوما (شمال شرق دمشق) کشته شدند. در حالی که 15 نبر دیگر از جمله یک کودک و یک زن نیز در حمله هوایی به شهر کفربطنا (شرق دمشق) کشته دشدند.» از سویی شوراهای محلی هماهنگ کننده اعتراض ها در سوریه اعلام کردند که حملات هوایی به دوما و کفر بطنا، بازارهای محلی را هدف قرار داد. شهرهای دوما و کفر بطنا، در منطقه غوطه شرقی دمشق واقع هستند که یکی از مهم ترین پایگاه های مخالفان در محیط پایتخت به شمار می آید. این دو شهر نزدیک محله جوبر در شرق دمشق و شهر ملیحه در جنوب شرق پایتخت هستند که از چند ماه پیش، درگیری های سنگینی در آن ها میان مخالفان و نیروهای دولتی در جریان است