ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرگ ۳۶۸ نفر در کردستان بر اثر انفجار مين طی ۲۶سال گذشته

اميد کريميان، نماينده مريوان در مجلس ايران می‌گويد از سال ۱۳۶۷ تاکنون ۳۶۸ نفر در استان کردستان بر اثر انفجار مين کشته و ۱۶۰۰ نفر نيز زخمی شده‌اند.

اميد کريميان، نماينده مريوان در مجلس ايران می‌گويد از سال ۱۳۶۷ تاکنون ۳۶۸ نفر در استان کردستان بر اثر انفجار مين کشته و ۱۶۰۰ نفر نيز زخمی شده‌اند.

شش میلیون هکتار از خاک ایران به مین آلوده است و بیش از ٢٠ میلیون مین در سراسر ایران وجود دارد

به گزارش روز يکشنبه ۱۲مرداد روزنامه شهروند، کريميان گفت: «سه ‌هزار پايگاه و نقاط آلوده به مين در اين استان و به وسعت ١٤٨٠ هکتار شناسايی شده است.»

وی در گفت‌وگو با اين روزنامه افزود: «نمی‌شود گفت کردستان پاکسازی شده، مرکز مين‌زدايی هم تضمين صد درصدی نمی‌کند.»

به گفته اين نماينده مجلس «براساس گزارش‌های تهيه شده از سوی متوليان مناطقی که پاکسازی شده‌اند، انفجار مجدد در آن‌ها رخ داده است و اين مشخص می‌کند که پاک‌سازی در اين مناطق به صورت دستی و بدون ظرافت خاص انجام‌ شده و در اين مورد دقت لازم اعمال نشده است.»

بر اساس آمارها، شش میلیون هکتار از خاک ایران به مین آلوده است و بیش از ٢٠ میلیون مین در سراسر ایران وجود دارد.

پنج استان آذربایجان غربی،‌ کردستان،‌ ایلام، کرمانشاه و خوزستان آلوده‌ترین مناطق ایران به مین‌ محسوب می‌شوند.

ایران تاکنون پیمان اتاوا را امضا نکرده است. طبق پیمان اتاوا دولت‌ها پس از گذشت ۱۰ سال از پایان جنگ موظفند کشتزارها و مزارع را از مواد منفجره و مین پاک‌سازی کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • قباد

    عیان است که حکومت ایران با استقلال کردستان عراق مخالف است و این بر هیچ کس پوشیده نیست. استقلال کردستان عراق نسیم صبایی است برای کردهای ایران که فرارسیدن بهار آزادی را نوید می دهد ودیگر آزادیخواهان ایرانی از جمله بلوچ های عزیز را حریص ترسیدند. به امید رهایی تمام ایرانیان از یوق درندگان و جلادان