ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وجود روغن پالم در شير و ماست‌های توليدی در ايران

حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزير بهداشت،

حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ايران از وجود «روغن پالم» در شيرهای توليدی در اين کشور خبر داده است.

به گزارش روز دوشنبه ۱۳مرداد روزنامه شهروند، ‌هاشمی گفت: «گزارش‌های مربوط به اين موضوع را به رئيس‌جمهوری ارايه کرده‌ايم و در صحبت‌هايی که با وزير جهاد و کشاورزی داشتيم، به دستور او استفاده از روغن پالم در شير از ٥٠ درصد به ٣٠‌ درصد کاهش يافت.»

به گفته وزير بهداشت، «بسياری از شيرهای پرچرب به خاطر چربی روغن، چرب هستند، سازمان غذا و دارو اين موضوع را پيگيری می‌کند اما مردم نيز بايد دقت کنند که بابت چه چيزی هزينه بالاتری پرداخت می‌کنند.»

همچنين يک منبع که نامش فاش نشده به خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا نيز گفته که شرکت‌های لبنياتی ايران در ماست‌های پرچرب نيز از «روغن پالم» استفاده می‌کنند.

به گفته اين منبع «روغن پالم دارای اسيد چرب اشباع و سنگين است و به ويژه برای افراد دارای کلسترول و سنين بالا مناسب نيست.»

وی گفت: «سازمان استاندارد بايد هرچه سريع‌تر درج عبارت "توليد شده با روغن پالم" را روی برچسب محصولات غذايی اجباری کند.»

اين منبع که از او به عنوان «کارشناس صنايع غذايی» ياد شده، افزود: «آمار مرگ و مير ناشی از بيماری‌های قلب و عروق طبق آمار وزارت بهداشت بالا است و به همين دليل بايد تلاش کنيم مصرف روغن‌هايی مانند روغن پالم به حداقل برسد.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.