ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تعطیلی چند شبکه‌ ماهواره‌ای شیعی در ایران

وزارت اطلاعات ایران از شناسایی و تعطیلی دفا‌تر چند شبکه‌ ماهواره‌ای و بازداشت دست‌اندرکاران آن‌ها در ایران خبر داه است.

وزارت اطلاعات  ایران با انتشار اطلاعیه‌ای از شناسایی و تعطیلی دفا‌تر چند شبکه‌ ماهواره‌ای و بازداشت دست‌اندرکاران آن‌ها در ایران خبر داه است.

وزارت اطلاعات دفاتر این شبکه‌ها را در تهران، قم، اصفهان و خراسان تعطیل کرده است

بر اساس اطلاعیه این وزارت‌خانه که روز یک‌شنبه، ۱۲ مرداد منتشر شده٬ دفا‌تر این شبکه‌ها در چهار استان ایران به طور«مخفیانه» و «غیرقانونی» فعالیت می‌کرده‌اند.

وزارت اطلاعات هدف و فعالیت‌های این شبکه‌ها را «اختلاف افکنی بین پیروان مذاهب اسلامی از طریق توهین و افترا به مقدسات آنها ، اهانت به علمای جهان اسلام، اعلام هفته برائت در مقابل هفته وحدت، تبلیغ وترویج سبک‌های غلط، خرافی وخشن عزاداری» معرفی کرده است.

این اطلاعیه اضافه کرده که دفا‌تر این شبکه‌ها با حکم قضایی تعطیل و عوامل آن‌ها بازداشت شده‌اند.

روابط عمومی وزارت اطلاعات ایران اعلام کرده که «مرکز پخش برخی از این شبکه‌های ماهواره‌ای در انگلیس و آمریکاست» اما «دفاتر وعوامل آن در استان‌های قم، اصفهان، تهران وخراسان رضوی» حضور داشته‌اند.

این اطلاعیه همچنین اضافه کرده که این شبکه‌ها «در راستای اهداف برخی سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه و تأمین اهداف استکبار جهانی فعالیت» می‌کرده‌اند.

مسئله برخورد با شبکه‌های ماهواره‌ای شیعی مدتی است که توجه رسانه‌های محافظه‌کار و اصول گرا در داخل ایران را جلب کرده و خواستار برخورد با آنها شده‌اند. مدتی پیش خبرگزاری فارس با انتشار گزارشی خواهان تعطیلی و بازداشت عوامل این شبکه‌ها  شده بود.

در گزارش این خبرگزاری، از هشت شبکه ماهواره‌ای نام برده شده بود که از سوی موسسه فرهنگی «رسول اکرم» اداره می‌شوند و در قم نیز دارای دفتر هستند.

شبکه‌های «امام حسین»، «سلام»، «ابالفضل العباس»، «مدرسه جهانی امام صادق»، بقیع»، «مرجعیت» و «الانوار» ۱و ۲، هشت شبکه‌ای بودند که خبرگزاری فارس خواستار تعطیلی دفا‌تر آنها شده بود.

پیش از انتشار آن گزارش، محمدصادق صالحی‌منش، استاندار قم در حاشیه افتتاح یک استودیوی پخش زنده از جمکران، اعلام کرده بود که حسن نصر‌الله، دبیرکل حزب‌الله با فرستادن هیاتی به ایران خواستار برخورد با این شبکه‌ها شده است.

تعدادی از این شبکه‌ها به یک روحانی به نام «سید صادق شیرازی» مرجع تقلید شیعه ساکن قم تعلق دارند که مخالف حکومت ایران است.

بنا بر گزارش سایت‌های نزدیک‌ به دولت ایران، شبکه‌های ماهواره‌ای خاندان شیرازی‌ها، خلاف رویه دولت ایران، روی به مخالفان رژیم سوریه و بشار اسد دارند و به شدت به اسد، حزب‌الله لبنان و شخص سید حسن نصرالله حمله می‌کنند.

سید صادق شیرازی هم‌چنین مواضع تندی علیه انقلاب و رهبر ایران دارد. او در برخی زمینه‌ها نیزمبلغ اندیشه‌هایی است که مخالفانش، آن‌ها را باعث اختلاف شیعه و سنی می‌دانند.

پیش از این هم از فعالیت افرادی که با این نوع شبکه‌ها ارتباط داشتند جلوگیری شده بود. مدتی قبل دفتر شبکه ماهواره‌ای «اهل‌بیت» در شهر قم به دستور دادگاه ویژه روحانیت بسته شد.

شبکه ماهواره‌ای اهل‌بیت توسط یک روحانی افغانی تبار به نام حسن اللهیاری، در آمریکا اداره می‌شود. مدیر این شبکه در قم فردی به نام محمد‌جواد برهانی بود که در دیگر شهرهای ایران هم‌چون مشهد و اصفهان نیز دفتر‌هایی راه‌اندازی کرده بود. اتهام اين شبكه ماهواره‌ای شیعه بنا به گفته دادگاه ويژه، رفتار مغاير با وحدت بوده است.

هم‌چنین دو طلبه روحانی به نام‌های سید مجید نبوی در اصفهان و مهدی هاشم‌زاده در قم به دلیل همکاری با این شبکه ماهواره‌ای بازداشت شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    وپول اینها از جیب مردم ایران پرداخت میشده ؟!