ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اخراج یک ایرانی از کانادا

جابر کلیبی از فعالان سیاسی قدیم ایرانی و از اعضای سابق کنفدراسیون از خاک کانادا اخراج شده است.

جابر کلیبی از فعالان سیاسی قدیم ایرانی و از اعضای سابق کنفدراسیون از خاک کانادا اخراج شده است.

جابر کلیبی

او به خاطر فعالیت‌های سیاسی و مخالفت با جمهوری اسلامی در دهه ۸۰ میلادی در فرانسه مجبور شده که ژوئن امسال خاک کانادا را ترک کند.

کلیبی در سال۱۹۸۶ به دلیل فعالیت برای سرنگونی حکومت ایران به چهار سال حبس در فرانسه محکوم می‌شود، اما با رای دادگاه عالی فرانسه از اتهام تروریستی تبرئه و پس از سه سال آزاد می‌شود.

این فعال سیاسی چند سال بعد، در سال ۲۰۰۵ از فرانسه به کانادا مهاجرت می‌کند و در آنجا اجازه کار می‌گیرد.

او چند سالی به همراه خانواده‌اش در کانادا زندگی عادی داشت، تا اینکه به دلیل تقاضای کارت اقامت، سابقه او از سوی اداره امنیت کانادا مورد کنکاش قرار می‌گیرد. کلیبی دارای پاسپورت فرانسوی است.
بر اساس قوانین مهاجرت کانادا (بند ۳۶ قانون مهاجرت) هر فردی که به اتهام جزایی در زندان بوده است و تقاضای اقامت در این کشور را می‌کند، باید از خاک این کشور اخراج شود.

نگرانی فعالان حقوق بشر آن است که چنین حکمی برای دیگر کنشگران ایرانی که در دوران جمهوری اسلامی به دلایل سیاسی در زندان بودند نیز اجرا شود؛ با اینکه کانادا، جمهوری اسلامی را به عنوان یک دولت تروریست به رسمیت شناخته است.

زمانه با بابک یزدی از بنیانگذاران کانون خاوران که در مسیر دفاع از زندانیان سیاسی تلاش می‌کند، ژاک بودون وکیل مقیم کاندا و جابر کلیبی در این مورد به گفت‌وگو نشسته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • kevin

    این چه مسخره بازی ایه! کانادا از یه طرف دشمن جمهوری اسلامی شده از یه طرف دیگه مخالفان آخوندا رو بیرون میکنه ، بعد میگن این غربی ها با هوشن و ... این چه جور حماقتیه ، آخه اگه مخالف آخوندها بوده خوب معلومه که زندانی شده تو ایران این کانادا مدتی هست که کلا سیاست هاش شیرین میزنه : یه مدت اثر هنری یه خانم ایرانی رو به خاطر تحریم ممنوع الورود کرده بود از طرف دیگه به رئیس دزد بانک ملی که با سرمایه چند صد هزار دلاری وارد کانادا شده پاسپورت میده این ها یا رسما تعطیلند یا واقعا پشت پرده با آخوندها دست میدن و گرنه اتفاقی نیست این همه افراط و تفریط شون

  • لطیف

    سلام. عجب آش شله قلمکاری شده دم و باز دم حیات ماااا!