ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سايت تابناک رفع فیلتر شد

مدير سايت تابناک گفته این سايت با شکايت پليس فضای تبادل اطلاعات (فتا) و دستور سرپرست دادسرای جرائم رايانه‌ای مسدود شده بود که با نظر دادستان تهران رفع توقیف شد.

محمدصادق عرب، مدير سايت تابناک گفت: «سايت تابناک گويا با شکايت پليس فضای تبادل اطلاعات (فتا) و دستور گودرزی، سرپرست دادسرای جرائم رايانه‌ای مسدود شده بود که خوشبختانه با نظر دادستان تهران رفع انسداد شد.»

خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا شامگاه دوشنبه ۱۳مرداد به نقل از عرب گزارش داد: «رسيدگی به شکايات عليه رسانه‌ها در صلاحيت دادسرای فرهنگ و رسانه و دادگاه مطبوعات است و صدور دستور قضايی از جانب دادسرای رسيدگی به جرايم رايانه‌ای باعث تعجب است که البته اين مطلب در مواجهه حضوری با آقای گودرزی به ايشان گوشزد شده بود اما متاسفانه مورد توجه قرار نگرفت.»

او افزود: «پس از وقوع اين اتفاق غيرمنتظره، از طريق دادسرای رسانه پيگير ماجرا شديم که در نهايت دريافتيم روالی خلاف روال معمول در چنين مواردی طی شده و خوشبختانه در ادامه نيز با درايت آقای جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، شاهد بازگشت به شرايط طبيعی بوديم.»

دیروز گفته شد با شکایت یک شاکی خصوصی، پرونده‌ای برای این وب‌سایت پرونده‌ای در دادسرای تهران باز شده بود.

وب‌سایت «جماران» نیز خبر داد که «سایت محسن رضایی» به دستور دادستانی فیلتر شده است.

مديرمسئول تابناک گفت: «انتظار اين بود که نهادهای مسئول و مشخصاً پليس فتا با سعه صدر بيشتر نسبت به انتقادات واکنش نشان می‌دادند و شاهد اين اتفاق غيرمنتظره درباره پربيننده‌ترين وب سايت خبری فارسی زبان کشور که از قضا جزو جريان انقلابی کشور محسوب می‌شود و همواره مدافع منافع ملی کشور در پيچ‌های تند بوده، نمی‌بوديم.»

بنا بر گزارش‌هایی که در رسانه های ایران منتشر شده، سايت تابناک در پی درج خبری انتقادی از روند رسيدگی دستگاه‌ها به يک مورد سرقت اينترنتی از حساب بانکی يک مشتری بانک ملت،  تحت عنوان " تا شنبه همه جا تعطيل است! بيچاره می‌ شوم!" مسدود شده بود.»

بر پايه اين گزارش «انتقاد از عملکرد پليس فتا در خصوص برخورد با متهمان اينترنتی، باعث مسدود شدن تابناک شده و هفته قبل هم مديرمسئول تابناک درباره اين خبر تحت بازجويی قرار گرفته بود.»

این پایگاه خبری بهمن ۱۳۹۱ نیز فیلتر شده بود که پس از هفت روز مجدداً آغاز به کار کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.