ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عقب‌نشینی ارتش اسرائیل از غزه آغاز شد

منابع خبری گزارش می‌دهند که نیروهای اسرائیلی در حال خروج از نوار غزه و قرار گرفتن در «موقعیت دفاعی» هستند.

منابع خبری گزارش می‌دهند که نیروهای اسرائیلی در حال خروج از نوار غزه و قرار گرفتن در «موقعیت دفاعی» هستند. روزنامه‌ «هاآرتص» نوشته است که تا لحظاتی پیش از شروع آتش بس، حماس، اسرائیل را  با موشک هدف قرار می‌داد. همزمان، فرماندهی ارشد کل ارتش اسرائیل تهدید کرده که اگر حماس آتش بس را نقض کند، اسرائیل حملات خود را از سر خواهد گرفت.

خروج سربازان اسرائیلی ازغزه آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز و خبرگزاری فرانسه، از بامداد سه‌شنبه، ۵ اوت بین اسرائیل و حماس در نوار غزه آتش‌بس برقرار شده است.

بان کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل از آتش‌بس در غزه استقبال کرده است. در بیانیه دبیرکل سازمان ملل که در نیویورک منتشر شده از طرف‌های درگیری در جنگ خواسته شده که به آتش‌بس پایبند باشند. قرار است که هم‌زمان با برقراری آتش‌بس سه روزه نمایندگان حماس و اسرائیل در قاهره پای میز مذاکره بنشینند.

نمایندگان حماس از روز یکشنبه در قاهره حضور یافته‌اند با این قصد که پیرامون یک آتش‌بس پایدار با نمایندگان دولت اسرائیل مذاکره کنند. اسرائیل نیز قرار است در روزهای آینده هیأت مذاکره کننده‌ای را به مصر بفرستد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرده بود که دولت اسرائیل هنگامی تن به مذاکره می‌دهد که از برقراری امنیت و آرامش شهروندانش برای مدتی طولانی مطمئن شده باشد.

ارتش اسرائیل برای از بین بردن تونل‌های حماس به نوار غزه حمله زمینی کرد. اکنون دولت اسرئیل ادعا می‌کند که همه تونل‌های حماس را نابود کرده است.

به گفته پیتر لرنر، سخنگوی ارتش اسرائیل، در حمله به نوار غزه ارتش اسرائیل ظاهراً موفق شده است ۳۲ تونل و ۳۰۰۰ موشک حماس را از بین ببرد. ارتش اسرائیل می‌گوید حماس برای ساختن این تونل‌ها بیش از ۱۰۰ میلیون دلار هزینه کرده است.

جنگ غزه اکنون حدوداً چهار هفته است که ادامه دارد. این جنگ ابتدا با حمله بمب‌افکن‌های اسرائیلی آغاز شد و سپس نیروی زمینی و زرهی ارتش اسرائیل وارد غزه شد. هدف از این حملات این بود که تأسیسات زیربنایی حماس برای موشک‌پرانی به سوی اسرائیل نابود شود. در این جنگ بنا به آمار سازمان ملل ۱۷۸۴ فلسطینی و ۶۴ سرباز اسرائیلی و سه شهروند این کشور به قتل رسیده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • mansour

    اقدامات وحشیانه نتانیاهو با هماهنگی کامل دولت امریکا و به قصد دخالت دادن ایران در جنگ بود که با هوشیاری اقای خامنه ای و عدم دخالت قوای تحت فرمان ایشان (سپاه و حزبالله لبنان)منجر به شکست سیاسی -نظامی و آبروریزی بیشتری برای یهودیان،صهیونیستهای یهودی ،سازمان ملّل حافظ منافع امپریالیسم ،استعمار ، صهونیسم،دوّل استعمارگر غربی و مخصوصأ مدافعان دمکراسی غربی شد. قصد نتانیاهو برپایی جنگ با ایران بود که از این طریق هم تاسیسات و هم پایگاه های موشکی ایران را نابود کنند و ادمکشان داعش بتوانند براحتی پس از سرکوب شیعیان و کردها و ترکمن ها(سنی های غیر عرب)بساط ادمکشی خود را در ایران پهن کنند. *** سعودی ،قطری و ترکهای عثانی نیز همدستان قسم خورده امریکاییان ***هستند و از نقشه امریکا تا اندازه ای مطلع بوده و نیز همراهی میکنند. آیا تا کنون از خود سؤال کرده اید که چرادولت پان ترکیسم ترکیه به ترکمن های عراقی و فراری از دست گروه داعش پناه ندادند و چرا عربستان سعودی و دولت کودتایی مصر (دولت هایی که حمایت از اهل سنت در سوریه را واجب شرعی میدانستند) کشتن زنان و کودکان در غزه به دست صهیونیت ها را تحمل کردند ؟ هموطن!خاورمیانه در حال دگرگونی خاصی است و داعش چیزی جز یک گروه وحشی و مزدور و سازمان یافته توسط دولت های امریکا،عربستان سعودی،رژیم صهیونیستی، ترکیه ،فرانسه ،انگلیس و ایتالیا نیست.لذا باید کاملأ مراقب عوام فریبی غرب و دمکراسی خواهان جعلی مدافع غرب بود. با مشاهده فجایع فراوان غرب به سرکردگی دولت امریکا وهم پیمانانش در خاوره میانه و اسیا باید فهمیده باشیم که دمکراسی را هیچ کس نمی تواند با زور اسلحه و یا پرتاب بمب بر سر مردم عادی ،برپا کند.هر کس و یا هر دولتی که تجاوز و آدمکشی را بهانه ایجاد دمکراسی کند،یک دولت فاشیست و یا یک فرد ناآگاه است. هموطن دیکتاتوران را فقط با فرهنگ دمکراسی و روش مبارزاتی خاص ان میتوان سرنگون نمود و نه با آدمکشی و یا هموطن کشی! منصور پیرخانقاه آلمان مورخه ۲۰۱۴/۰۸/۰۵