ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شهر دونتسک در محاصره ارتش اوکراین

ارتش اوکراین حمله به شهر دونتسک را آغاز کرد. حلقه محاصره دونتسک هر دم تنگ‌تر می‌شود. گروه‌های شبه‌نظامی دست راستی پاکسازی در اطراف دونتسک را آغاز کرده‌اند.

ارتش اوکراین حمله به شهر دونتسک، از مهم‌ترین شهرهای شرق اوکراین را با محاصره این شهر آغاز کرده است.

شهر دونتسک، مرکز پرجمعیت‌ترین استان اوکراین و یکی از مهم‌ترین شهرهای این کشور در دست جدایی‌طلبان طرفدار روسیه است. رسانه‌های اوکراین گزارش داده‌اند که حلقه محاصره این شهر هر دم تنگ‌تر می‌شود. خبرگزاری رویترز و خبرگزاری‌های آلمان و فرانسه هم این خبر را تأیید کرده‌اند.

ارتش اوکراین از شمال، جنوب و غرب در حال محاصره کردن شهر دونتسک است

به گزارش این خبرگزاری‌ها ارتش اوکراین از شمال، جنوب و غرب در حال محاصره کردن شهر دونتسک است. گردان‌هایی از گروه‌های شبه‌نظامی با عقاید فاشیستی ارتش اوکراین را در این لشکرکشی همراهی می‌کنند.

به گفته ایگور موسیچوک، سخنگوی یکی از این گروه‌های شبه‌نظامی، شامگاه دوشنبه ۴ اوت پاکسازی در شهرهای اطراف دونتسک آغاز شده است. ارتش اوکراین اما حمله به شهر دونتسک را تأیید نکرده و فقط ادعا کرده که در حال محاصره این شهر است.

شامگاه گذشته در شهرهای اطراف دونتسک و همچنین پیرامون فرودگاه این شهر، بین جدایی‌طلبان طرفدار روسیه و ارتش اوکراین درگیری‌های نظامی رخ داده است.

ارتش اوکراین می‌گوید گذرگاهی به طول ۱۵۰ کیلومتر برای خروج ساکنان دونتسک از این شهر تدارک دیده است. روزنامه واشنگتن پست گزارش داده است که این گذرگاه با توافق طرف‌های درگیری تهیه شده و شهرداری دونتسک هم در سایتش راه‌های خروج از شهر را برای مردم نشانه‌گذاری کرده است.

در شهر لوهانسک، یکی دیگر از شهرهای بزرگ و صنعتی شرق اوکراین در اثر درگیری بین جدایی‌طلبان و ارتش اوکراین آب و برق و تلفن قطع شده و مردم در مضیقه به‌سر می‌برند.

ابهام پیرامون ۴۰۰ سرباز اوکراینی؛ مانور بزرگ روسیه

از سوی دیگر ۴۰۰ سرباز اوکراینی وارد خاک روسیه شده‌اند. دولت روسیه و اوکراین ورود سربازان اوکراینی به خاک روسیه را تأیید کرده‌اند. کی‌یف ادعا می‌کند این سربازان برای یک مانور تاکتیکی وارد خاک روسیه شده‌اند، دولت روسیه اما می‌گوید ۴۰۰ سرباز اوکراینی از ارتش گریخته‌اند و به روسیه پناه آورده‌اند.

مرزداران روسیه می‌گویند شامگاه گذشته ۴۳۸ سرباز اوکراینی سلاحشان را به زمین گذشتند و با عبور از مرز، از روسیه تقاضای پناهندگی کرده‌اند. از این میان ظاهراً ۱۸۰ سرباز از تقاضای پناهندگی چشم پوشیدند و با چند اتوبوس به اوکراین بازگردانده شدند.

در این گیرودار روسیه هم مانور بزرگی را با یک صد بمب‌افکن شکاری، هلیکوپتر و جنگنده‌های پیشرفته در نزدیکی مرز اوکراین آغاز کرده است. این مانور روز دوشنبه ۴ اوت آغاز شد و تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

مانور نظامی روسیه به اعتقاد تحلیل‌گران مسائل نظامی باعث افزایش نگرانی کشورهای غربی و ناتو خواهد شد. این کشور‌ها روسیه را متهم می‌کنند که در حال افزایش قدرت نظامی و نیروهای ارتشی خود در مرز با اوکراین و همچنین کمک تسلیحاتی به شورشیانی است که علیه دولت جدید اوکراین مبارزه می‌کنند.

روسیه هرگونه کمک تسلیحاتی به این گروه‌های مسلح را انکار کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.