ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت ترکیه از پذیرش پناهجویان ترکمن عراقی سرباز زد

دولت ترکيه از ورود ترکمن‌های پناهجو به خاک این کشور جلوگیری می‌کند، اما در همان حال در نظر دارد در اقلیم کردستان برای پناهجویان ترکمن که از «داعش» گریخته‌اند اردوگاه بسازد.

ترکيه برای جلوگيری از ورود ترکمن‌های پناهجوی عراقی به اين کشور، به ساختن يک اردوگاه پناهجويان در خاک عراق روی آورده است.

دولت ترکيه برای جلوگيری از ورود ترکمن‌های پناهجو اردوگاهی ۲۰ هزارنفره در داخل اقليم آزاد کردستان خواهد ساخت

به گزارش روزنامه «حريت»، ترکيه به برنامه‌های خود برای ساختن يک اردوگاه پناهجويان جديد در شمال عراق را شتاب بخشيده است. اين اردوگاه برای ترکمن‌های عراقی ساخته می‌شود که پس از اشغال منطقه سنجار به دست «دولت اسلامی» (داعش) در روز يکشنبه سوم اوت، به مناطق شمالی‌تر گريخته‌اند.

آنکارا می‌خواهد کمک‌های خود به ترکمن‌های عراقی را در خاک عراق انجام دهد تا پذيرای پناهجويان ترکمن در داخل مرزهای خود نباشد.

به همين دليل، دولت ترکيه برای جلوگيری از ورود ترکمن‌های پناهجو به داخل قلمروی اين کشور، اردوگاهی ۲۰ هزارنفره در منطقه فيش خابور داخل اقليم آزاد کردستان خواهد ساخت. اين طرح از سوی معاونت «مديريت بحران و فاجعه نخست‌وزيری» اجرا خواهد شد.

نمايندگان حزب «عدالت و توسعه» در پارلمان بر سر مساله ترکمن‌های عراقی، با نمايندگان حزب «حرکت ملی» به زد و خورد پرداختند

در همين راستا، ديروز نمايندگان مردم ترکيه در مجلس اين کشور بر سر مسأله ترکمن‌های عراقی به زد و خورد با يکديگر پرداختند.

به گزارش «حريت»، چند نماينده‌ از حزب «عدالت و توسعه»، حزب حاکم بر ترکيه، با نماينده‌هايی از حزب «حرکت ملی» به زد و خورد فيزيکی با يکديگر پرداختند که به جاری شدن خون از چهره چند نماينده نيز انجاميد.

تنش‌ها زمانی آغاز شد که «سنان اوغان»، نماينده حزب حرکت ملی، به انتقاد از عدم ياری‌رسانی دولت طيب اردوغان به ترکمن‌های عراقی پرداخت. وی که از چهره‌های اصلی اين درگيری بود، در توييتر خود آغازکننده درگيری فيزيکی را نمايندگان حزب عدالت و توسعه دانست و نوشت که «۶۰ سگ عدالت و توسعه‌ای به مجمع عمومی حمله‌ور شدند».

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.