ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مردم خرید لبنيات چرب را تحريم کردند

اين روزها بحث توليد شيرهای آلوده به روغن نخل (پالم) مردم را نسبت به فرآورده‌های لبنی که در ایران تولید می‌شود بدبین کرده است.

روزنامه شهروند در گزارشی نوشت پس از اينکه فاش شده صنايع لبنی ايران در برخی توليدات خود از روغن صنعتی پالم استفاده می‌کنند، خريد لبنيات چرب را تحريم کرده‌اند.

يکی از سوپرمارکت‌داران غرب تهران می‌گوید برخی سوپرمارکت‌ها ديگر لبنیات چربی‌دار را در يخچال‌های‌شان نمی‌چينند

به گزارش روزنامه «شهروند» پنجشنبه ۱۶مرداد، «اين روزها بحث توليد شيرهای آلوده به روغن نخل(پالم) همچون سونامی اين حوزه توليدی کشور را درنورديده و به اعتماد عمومی صدمه‌ای جدی وارد کرده است.»

بر پايه اين گزارش «اين‌روزها همه از شير می‌گويند و در شوک‌اند که تا امروز برای ثبات سلامت‌شان شير می‌خوردند اما امروز برای ثبات سلامت‌شان نبايد شير بخورند، چرا که فضای عمومی جامعه تاکنون تنها اين شک را داشت که شير را با آب قاطی می‌کنند و غلظتش را کم می‌کنند و سود فروش را بالا می‌برند و با خود می‌گفتند که آب ايرادی ندارد و بالاخره روشنايی است اما حالا اين موضوع مطرح است که روغن‌های خطرناک با شير ترکيب و به لبنياتی چون ماست پرچرب، خامه، ماست خامه‌ای و...  تبديل می‌شود.»

پیشتر حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ايران از وجود «روغن پالم» در شيرهای توليدی در اين کشور خبر داده بود.

اين گزارش می‌افزايد: «بررسی‌های ميدانی سوپرمارکت‌های شهر تهران هم نشان می‌دهد که طی هفته جاری با انتشار اين خبر، مردم در جنبشی ناهماهنگ و خودجوش اقدام به قهر زودهنگام با شيرهای پرچرب، ماست‌های خامه‌ای و محصولات لبنی با چربی بالا کرده‌اند.»

به گفته يکی از سوپرمارکت‌داران غرب تهران، طی روزهای اخير خريد ماست خامه‌ای و ماست‌های پرچرب تا حدی کاهش داشته است که برخی سوپرمارکت‌ها ديگر چنين محصولاتی را در يخچال‌های‌شان نمی‌چينند.

همچنین یک سوپرمارکت‌دار در منطقه سهروردی تهران هم گفته که فروش شير پرچرب که در گذشته روندی نزولی پيدا کرده بود، طی روزهای اخير با افتی محسوس مواجه شده و باعث برگشت خوردن بطری‌های شير چربی بالا شده است.

به گفته زهرا عبداللهی، مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران «مصرف روغن پالم به‌دلیل دارا بودن اسید چرب اشباع بالا، موجب افزایش چربی خون و کلسترول و در نهایت گرفتگی و انسداد عروق می‌شود.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محمد رضا

    این جور تحریم ها توسط مردم باید مورد تشویق قرار گیرد. فرهنگ تفکر اجتماعی ایرانیان عزیز در حال رشد و دِگر دیسی قرار گرفته البته سُرعَتِ این تغیرات در حالِ حاضر کُند است ولی خوشبختانه در حالِ شکل گیری ست. امیدوار هستم که مردمِ گرامی به خودشان زود تر بیآیند که برای آینده اِشان چه میخواهند و برای رسیدنِ به خواسته اِشان از چه راه کارهایی ساده و مؤثر میتوانند استفاده کنند.

  • بهنام

    مردم ما تحریم کرده اند ؟ واقعا جای بسی تعجب دارد که مردم ما چیزی را تحریم کنند ! من که هنوز باورم نمیشود مردم ما با این کلمه آشنا باشند و حتی معنی درست آنرا بدانند . لابد الان هم مسئله شکم در میان بوده که نمیخرند و الی از خیلی مسائل تحمیلی دیگر به آسانی گذشته و هر کس میخواهد خر خود را براند و اصلآ و ابدآ به این فکر نمیکنیم که اگر متحد و یک پارچه عمل کنیم حکومت جبار و ظالم مجبور است سر تعظیم در برابر خواسته های بر حق و قانونی ما خم کند . به طور مثال زمانی که میخواستند کارت سوخت بدهند چرا با عجله و شتاب صفهای چند صد متری و آنچنانی تشکیل دادیم ؟ آیا بهتر نبود اصلآ ثبت نام نمیکردیم و هیچ اعتنائی به دوز و کلک حکومت نداشته وآن را نادیده میگرفتیم ؟ آیا اگر از این فریب و نیرنگ حکومت استقبال نمیکردیم این طرح به نتیجه میرسید ؟ تقصیر از خودمان است که بدون فکر کردن عمل نموده و در حقیقت تابع محض بازیگردانان فریبکار شده ایم . این تحریم کذائی هم چند روزی بیشتر دوام ندارد و ممکن است کارخانجات تولید کننده چند صباحی دیگر و با افزایش قیمت محصولات پر چربشان ، تلافی نو و کهنه را در آورده و این خسارت چند روزه را هم از خودمان مجددآ بگیرند . مردم ما و تحریم !

  • روزبه

    هر بار من تو ایران ماست و خامه و پنیر می خوردم تعجب میکردم چرا مزه اش با اونی که من مثلا در ترکیه یا قبرس یا سوئد خوردم و می خورم فرق داره. حالا دلیلش برام مشخص شده.