ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ادامه مذاکرات غيرمستقيم گروه‌های فلسطينی و اسرائيل در قاهره

دومین روز از آتش‌بس سه روزه بین حماس و اسرائیل سپری شد. اسرائیل با تمدید آتش‌بس موافقت کرده است. مذاکرات غیر مستقیم در قاهره ادامه دارد.

آتش بس ۷۲ ساعته بين اسرائيل و گروه‌های فلسطينی در حالی چهارشنبه ششم اوت، دومين روز خود را گذراند که اسرائيل برای تمديد آتش بس با شرايط فعلی اعلام آمادگی کرد.  ميانجی‌های مصری در حال مذاکره با دو طرف برای يافتن راهی جهت آتش بس پايدار هستند.

از آغاز حمله اسرائیل به غزه حدود چهار هفته می‌گذرد.

به گزارش «رویترز» در همين حال آمریکا روز چهارشنبه، «فرانک لونستاين» را به عنوان نماينده خود برای کمک در جهت پيشبرد مذاکرات به قاهره فرستاد.

رئيس سازمان اطلاعاتی مصر يک روز پس از ديدار با نماينده‌های اسرائيل در مذاکرات،  با نمایندگان گروه‌های فلسطينی ديدار کرد. تيم فلسطينی در این مذاکرات توسط يکی از اعضای سازمان آزادی بخش فلسطين هدايت می‌شود و شامل نمایندگانی از حماس و سازمان جهاد اسلامی است.

يک مقام ارشد مصری اعلام کرده که مذاکرات غيرمستقيم بين گروه‌های فلسطينی و اسرائيل در حال پيشرفت است و تاکيد کرده که دو طرف با يکديگر چهره در چهره روبرو نمی شوند. او خاطر نشان ساخت: «هنوز خيلی زود است که از نتيجه صحبت کنيم اما خوشبين هستيم.»

سامح شکری وزير امور خارجه مصر به خبرنگاران گفت که کشورش به سختی در حال تلاش برای رسيدن به توافق پایدار بین طرفین درگیری و به دنبال راه حل‌هايی برای محافظت از مردم فلسطين و منافع آنهاست.

موسی ابومرزوک از رهبران سياسی حماس که ساکن قاهره است چهارشنبه شب در توييتر خود نوشت که «هيچ توافقی» برای ادامه آتش بس در کار نيست.

از آغاز حمله اسرائیل به غزه حدود چهار هفته می‌گذرد. اين جنگ ابتدا با حمله بمب‌افکن‌های اسرائيلی آغاز شد و سپس نيروی زمينی و زرهی ارتش اسرائيل وارد غزه شد. هدف از اين حملات اين بود که تأسيسات زيربنايی حماس برای موشک‌پرانی به سوی اسرائيل نابود شود. در اين جنگ بيش از ۱۸۵۰ فلسطينی و ۶۴ سرباز اسرائيلی و سه شهروند اين کشور کشته شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.