ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«همه بخش‌های سفارت بریتانیا در ایران فعال می‌شود»

ایران می‌گوید مذاکرات برای بازگشایی کامل سفارتخانه‌های ایران و بریتانیا در هر دو کشور در جریان است.

ایران می‌گوید مذاکرات برای بازگشایی کامل سفارتخانه‌های ایران و بریتانیا در هر دو کشور در جریان است.

کاردار غیر مقیم ایران در بریتانیا تاکید کرد به زودی سفارت بریتانیا در ایران بازگشایی می شود و همه بخش‌های آن فعال خواهد شد.

محمدحسن حبیب‌الله‌زاده به خبرگزاری «خانه ملت» گفت بخش کنسولی سفارت ایران در بریتانیا نیز از اسفندماه در حال انجام خدمات کنسولی است اما به زودی بخش‌های دیگر آن نیز فعال می‌شود.

در پی حمله گروهی از تظاهرکنندگان در سال ۲۰۱۱ (۱۳۹۰) به سفارت بریتانیا در تهران و تخریب و غارت اموال، بریتانیا سفارت خود را در ایران بست و به کارکنان سفارت ایران در لندن نیز دستور داد فورا خاک آن کشور را ترک کنند.

پس از انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری در ایران و روی کار آمدن حسن روحانی، دو کشور تمایل خود را برای بهبود روابط اعلام کردند.

در مهرماه سال ۱۳۹۲، وزارت امورخارجه ایران از تصمیم دو کشور به تعیین «کاردار غیر مقیم» خبر داد و قرار شد دو کشور شرایط بازگشایی کامل سفارت‌خانه‌های خود را مورد بررسی قرار دهند.

در خردادماه ۱۳۹۳، ویلیام هیگ، وزیز وقت امورخارجه بریتانیا گفت از نظر آن کشور شرایط برای بازگشایی سفارت در تهران مناسب است. با این‌‌حال او تاکید کرده بود سفارت ابتدا با کارکنانی محدود کار خود را آغاز می‌کند و خدمات ویزا به ایرانیان نخواهد داد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.