ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسرائیل و حماس به تبادل آتش پرداختند

اسرائیل می‌گوید در پاسخ به موشک‌پراکنی‌های حماس، حملات هوایی‌ به غزه را از سر گرفته است.

آتش‌بس سه‌روزه ميان اسرائيل و حماس در حالی پايان يافت که طرف‌های فلسطينی از پذيرش تمديد آن امتناع می‌کنند. اسرائیل می‌گوید در پاسخ به موشک‌پراکنی‌های حماس، حملات هوایی‌اش را از سر گرفته است.

نيروهای اسرائيلی بار ديگر کنار مرز غزه تجمع کرده‌اند تا در صورت ادامه درگيری‌ها، وارد عمل شوند

به گزارش «رویترز» همزمان با شنیده‌ شدن صدای آژیر در شهرهای جنوبی اسرائیل، این کشور حملات هوایی به مراکز ترور برای پاسخ به این حملات انجام داده است.

یک مقام ارتش اسرائیل گفته حملات ما برای کاهش توان عملیاتی حماس است و از این رو زیرساخت‌ها و نیروهای نظامی‌ را نشانه خواهیم گرفت.

به گزارش خبرگزاری «الجزيره»، با پايان آتش‌بس ۷۲ ساعته ميان اسرائيل و حماس در ساعت هشت صبح جمعه هشتم اوت به وقت غزه، گروه‌های فلسطينی اعلام کرده‌اند که در صورت عدم برآورده‌شدن شروط آنها از جمله رفع حصر غزه، نبرد ادامه خواهد يافت.

پایان آتش‌بس سه روزه

فوزی برهوم، سخنگوی حماس، در همين رابطه در گفت‌و‌گو با «خبرگزاری فرانسه» تاکيد کرد که «تمام گروه‌های فلسطينی، از جمله حماس، بر سر عدم تمديد آتش‌بس متفق‌القول هستند، زيرا اسرائيل از پذيرفتن خواسته‌های ما امتناع می‌کند. با اين حال، مذاکرات هنوز در قاهره ادامه دارند.»

با پايان آتش‌بس، تحرکات نظامی آغاز شده است. ارتش اسرائيل امروز جمعه در آخرين توئيت خود خبر داد که درست از ساعت ۸ صبح، ۱۸ موشک از غزه به سوی اين کشور پرتاب شده که ۱۴ فروند از آنها روانه زمين‌های باز و خالی از جمعيت شده‌اند، دو فروند ديگر به دست سپر دفاع ضدموشکی «گنبد آهنين» نابود شده اند، و دو موشک ديگر نيز داخل خود غزه فرود آمده‌اند.

همچنين به گزارش الجزيره، نيروهای اسرائيلی بار ديگر کنار مرز غزه تجمع کرده‌اند تا در صورت ادامه درگيری‌ها، وارد عمل شوند.

به علاوه، هزاران تن از مردم شرق غزه که سه روز پيش به خانه‌های خود بازگشته بودند، بار ديگر از ترس حملات مجدد اسرائيل در حال فرار از اين منطقه هستند.

در تازه‌ترين اخبار، ديروز پنج‌شنبه هفتم اوت حماس اعلام کرد که جنازه ايمن طاها، سخنگوی پيشين حماس و پسر يکی از بنيانگذاران اين گروه را در محله‌ای از غزه يافته اند که زمان نبرد، تحت حملات هوايی سنگين اسرائيل قرار گرفته بود.

چهارهفته حمله اسرائيل به غزه به کشته‌شدن ۱۸۹۰ فلسطينی انجاميد که بر اساس آمار سازمان ملل، ۷۳ درصد از آنان غيرنظامی بودند. در طرف اسرائيلی نيز دست‌کم ۶۴ سرباز کشته شدند و سه شهروند نيز بر اثر اصابت موشک‌های فلسطينی جان سپردند.

به گزارش الجزيره، پيتر مورر، رييس کميته بين‌المللی  صليب سرخ، پس از ديدار از غزه در اورشليم گفت که بر اثر مشاهده مقياس خشونت به‌کاررفته در غزه، «عميقاً آشفته و شوکه» شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    جناب منصور : شما میخواهید واقعیت را وارونه جلوه دهید و صورت مسئله را پاک کنید . همه میدانیم که اصرار حماس برای رفع محاصره غزه به خاطر قاچاق اسلحه و مهمات ارسالی از جمهوری ننگین اسلامیست . شما بهتر بود دلتان برای مردم غزه میسوخت و رهبران گروهک تروریستی حماس را فصل الخطاب قرار داده تا بلکه سرعقل آمده و از زنها و بچه ها به عنوان سپر انسانی استفاده نکرده و خود نیز زیر چادر زنهایشان مخفی نشوند و رو در رو مبارزه کنند . آنچه مسلم است و در عرف بین المللی به عنوان حق شناخته میشود ، مسئولیت دفاع اسرائیل از جان و مال مردمان خود میباشد و طبیعیست که در برابر دشمنی که اهداف غیر نظامی را به صورت کور و اتفاقی که اتفاقآ چندان هم موثر نیست ، مورد هدف قرار میدهد ، باید با شدت عمل تمام برخورد کرده و متجاوز را سر جای خود بنشاند و این مسئله تنها به دولت اسرائیل محدود نیست و هر دولت دیگری هم در برابر حفظ جان و مال شهروندان خود مسئولیت دارد و قاطعانه عمل مینماید . اکنون خالد مشعل تروریست در هتلی پنج ستاره در قطر و زیر باد کولر گازی به اتفاق خانواده به عیش و عشرت مشغول است و با جت شخصی و پولهای اهدائی چند کشور پر مدعا مانند ایران به این طرف و آن طرف میرود و از همانجا بیانیه صادر کرده و بر ادامه جنگ با اسرائیل اصرار میورزد ، آنوقت شما اسرائیل را مسئول این خشونتها میدانید ! امید است احساسات بر عقل و منطق غلبه ننموده و وجدان بیدار و آگاه به یاری افکار تحت تاثیر دولتهای حامی تروریست بشتابد .

  • mansour

    مقاله ای که به این شکل اغاز شود بوی تعفن تفکر صهیونیستی را در خود پنهان دارد.چرا؟ چون اکثر مردم عادی تیتر و سرمقاله های روزنامه ها را می خوانند و به محتوای مقاله و خبر  به علت کمی وقت و یا عدم علاقه به مسایل سیاسی توجهی  نمی کنند. «اسرائیل حملات هوایی به غزه را از سر گرفت آتش‌بس سه‌روزه میان اسرائیل و حماس در حالی پایان یافت که طرف‌های فلسطینی از پذیرش تمدید آن امتناع می‌کنند. اسرائیل می‌گوید در پاسخ به موشک‌پراکنی‌های حماس، حملات هوایی‌اش را از سر گرفته است.» تیتر واقعی باید چنین نوشته می شد: به علت امتناع رژیم اشغالگر صهیونیستی از خواسته های به حق فلسظینیان ،اتش بسط شکسته شد! هموطن !تیتر و سرمقله نادرست شما انحراف افکار عمومی را دامن زده و جنایات مجدد صهیونیستها را توجیه میکند. «علی اصغر حاج سیدجوادی اگر به قول ماندلا شیوه مقابله محکوم با حاکم را شیوه معامله حاکم با محکوم تعیین می کند، و اگر به قول بیانیه اعلامیه جهانی حقوق بشر توسل به آخرین علاج یعنی قیام در برابر ظلم و فشار در صورت محروم بودن از قانون حق طبیعی انسان است. و اگر توسل به سنگ و راکت از سوی فلسطینی های محروم از حمایت قانون بین المللی در مقابل موشک و بمب و توپ و تانک دموکرات های صهیونیست اسرائیل از زمین و هوا و دریا در فرهنگ سیاسی اروپا و آمریکا و چین و روسیه تروریسم است، پس زنده باد تروریزم.»