ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار غرب به روسیه درباره اعزام سرباز به اوکراین

غیرنظامیان در گلوله‌باران مواضع شورشیان در شرق اوکراین کشته‌اند. غرب به روسیه هشدار داد از ارسال کمک به عنوان بهانه‌ برای گسیل سرباز به اوکراین استفاده نکند.

آمریکا و بریتانیا به روسیه هشدار داده اند که از کمک‌های انسان دوستانه به عنوان بهانه‌ای برای فرستادن سرباز به اوکراین شرقی استفاده نکند.

سه غیر نظامی در اوکراین کشته شده‌‌اند

سامانتا پاور، نماینده آمریکا در سازمان ملل، گفته است که این مداخلات غیرقابل قبول است و حمله به اوکراین تلقی خواهد شد. وزیر خارجه بریتانیا، فیلیپ هموند نیز گفته که به شدت به روسیه درباره این گونه اقدامات تحریک آمیز هشدار می‌دهد.

دفتر وزارت خارجه بریتانیا گزارش کرده که وسایل نقلیه نظامی روسیه وارد اوکراین شده اند. بریتانیا اعلام کرده که به شدت از گزارش های مربوط به جریان افزایش سلاح‌های سنگینی که از طریق روسیه به اوکراین می‌رسد  نگران است و آن را «مداخله ناموجه» و «غیرقانونی» تلقی می‌کند.

درگیری های شدید روز جمعه در شرق اوکراین، در نزدیکی مرز روسیه، میان نیروهای دولتی و شبه نظامیان طرفدار اوکراین و روسیه ادامه پیدا کرده است.

به گفته مقامات رسمی، دست کم سه غیر نظامی در گلوله باران شبانه پناهگاه‌های اصلی شورشیان در شرق اوکراین و در شهر دونتسک، توسط نیروهای دولتی کشته شده اند و ۱۰ نفر هم بر اثر این حملات زخمی شده‌اند.

مردم محلی می‌گویند که سکوی پرتاب موشک شورشیان که اخیرا در منطقه دیده شده، ممکن است هدف این گلوله باران بوده باشد.

شورای شهرستان دونتسک اعلام کرده که چهار آپارتمان در جنوب این شهر توسط توپخانه آسیب دیده و ساکنان محله که شوکه شده بودند، تا صبح در خیابان ها جمع شده بودند.

تبادل آتش توپخانه و رگبار گلوله راکت، تلفات را در میان غیرنظامیان بالا برده و همزمان نیروهای اوکراین سنگر و استحکامات شورشیان را بسته اند.

 بالا رفتن آمار کشته شدن سربازان اوکراینی

همچنین به گزارش خبرگزاری رویترز، ارتش اوکراین اعلام کرده که واحدهای ارتش اوکراین که در مرز با روسیه توسط جدایی طلبان به دام افتاده بودند، روز جمعه محاصره را شکستند و به نیروهای دولتی پیوستند. در این عملیات ۱۵سرباز و مامور مرزی کشته شده‌اند.

یک فرد شورشی طرفدار روسیه در مقابل ساختمانی که به گفته منابع محلی توسط ارتش اوکرانی هدف گرفته شده است

منابع نظامی به نقل از رسانه‌های اوکراین گفته‌اند که این واحد‌های ارتش اوکراین کاملا توسط شورشیان در جنوب شهر لوهانسک و در شرق شهرستان اصلی منطقه دونتسک محاصره شده بودند.

به گفته آندری لیسنکو، سخنگوی نظامیان، در نتیجه این عملیات، هفت نفر از کارکنان و هشت نفر از ماموران مرزی کشته و ۷۹ نفر زخمی شدند.

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد می‌گوید با آغاز این جنگ از اواسط آوریل، بیش از ۱۱۰۰نفر از نیروهای دولتی، شورشیان و غیرنظامیان کشته شده‌اند.

آخرین آمار مرگ و میر نظامی دولتی در مناطق روسی زبان شرق اوکراین، به تنهایی به بیش از ۴۰۰نفر می‌رسد.

دولت کی‌یف و متحدان غربی آن روسیه را متهم به مسلح کردن شورشیانی می‌کنند که با عنوان «جمهوری مردم» در دو منطقه مهم صنعتی اعلام استقلال کرده‌اند. مسکو هرگونه دخالت در این مسئله را انکار می‌کند.

در بزرگ‌ترین رویارویی روسیه و غرب پس از پایان جنگ سرد، ایالات متحده و اتحادیه اروپا تحریم‌هایی علیه روسیه وضع کرده است. مسکو نیز با ممنوعیت شدید واردات بسیاری از مواد غذایی غربی دست به تلافی زده است.

همچنین، در شلیک به پرواز MH۱۷ در ۱۷جولای که به کشته شدن همه ۲۹۸مسافر و خدمه این هواپیما منجر شد، غرب روسیه و شورشیان را به عنوان مقصر این فاجعه اعلام کرد.

گروه بزرگی از کار‌شناسان بین‌المللی که به بازیابی اموال قربانیان در محل سقوط مشغول بودند، روز چهارشنبه به دلیل خطرات حاصل از درگیری‌ها کار خود را در منطقه بزرگ محل درگیری متوقف کردند.

سفر دبيرکل ناتو به کی‌یف در پی تعميق بحران اوکراين

در پی تعميق بحران اوکراين، آندرس فو راسموسن دبيرکل «سازمان پيمان آتلانتيک شمالی» (ناتو) به کي‌یف سفر کرد.

سفر راسموسن همزمان با آغاز نخستين حمله هوايی ارتش اوکراين به شهر دونتسک بود.

به گزارش «آسوشيتد پرس»، سفر راسموسن همزمان با آغاز نخستين حمله هوايی ارتش اوکراين به شهر دونتسک، مقر اصلی شورشيان و پايتخت حکومت خودخوانده «جمهوری دونتسک» بود. ارتش اوکراين در حالی نيت خود را «آزادسازی شهر» توصيف کرده  بودکه بيشترين ميزان تلفات از آغاز درگيری‌ها، در اين روز و بر اثر حملات به دونتسک گزارش شد.

به گزارش آسوشيتدپرس، راسموسن با آرسنی ياتسنيوک، نخست‌وزير اوکراين، بر سر اين امکان گفت‌و‌گو کرده است که يک بودجه تراستی از سوی ناتو برای تقويت مواضع دفاعی اين کشور از جمله تقويت فرماندهی و کنترل، ارتباطات و دفاع سايبری مورد استفاده قرار گيرد. بودجه تراستی به بودجه‌ای گفته می‌شود که دارنده بودجه، آن را به ديگری تفويض می‌کند تا از آن به نفع شخص يا اشخاصی ديگر استفاده کند.

صف‌کشی در مرز اوکراین

به گزارش خبرگزاری «الجزيره»، ناتو اخيراً گفته است که از اواسط ماه ژوئيه، روسيه تعداد سربازان «آماده عمليات» را در مرز خود با اوکراين از ۱۲ هزار به ۲۰ هزار افزايش داده و به همين دليل، نگرانی‌ها به خاطر امکان حمله زمينی مسکو جهت دفاع از جدايی‌طلبان هوادار روسيه افزايش يافته است. اوانا لونگيسکو، سخنگوی ناتو در اين رابطه گفته است که روسيه می‌تواند به بهانه‌ انسان‌دوستی يا حفظ صلح، فرستادن سربازان خود به داخل خاک اوکراين را توجيه کند. دونالد تاسک، نخست‌وزير لهستان نيز خطر مداخله مستقيم روسيه در اوکراين را از هر زمانی ديگری بيشتر ارزيابی کرده است. در همين حال، روسيه نيز ناتو را به دروغ‌گويی و فريب افکار عمومی متهم کرده و ارتش اين کشور گفته است که حرکت هزاران سرباز و انبوهی تجهيزات نظامی در چنين زمان اندکی، آن طور که ناتو ادعا می‌کند، غيرممکن است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.