ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تداوم ارسال آب و غذا به محاصره‌شد‌گان ایزدی در عراق

مواضع داعش در حوالی شهر اربیل، مرکز اقلیم کردستان عراق، سه بار بمباران شده‌اند. هم‌زمان ارسال بسته‌‌های آب و غذا به محاصره‌شدگان ایزدی در کوهستان ادامه دارد.

نیروی هوایی آمریکا در کنار بمباران مواضع داعش، به ارسال بسته‌های آب و غذا به محاصره شدگان در عراق ادامه می‌دهد.

هزاران نفر از ایزدیان در کوهستان سنجار پناه گرفته‌‌اند

ساعاتی پس از آغاز حمله‌ جنگنده‌‌های نیروی هوایی آمریکا به مواضع گروه «دولت اسلامی» (داعش) در عراق، دومین دور پرتاب بسته‌های آب و غذا برای کسانی که در کوهستان‌های کردستان در محاصره داعش قرار گرفته‌اند در روز شنبه ۹ اوت ادامه یافت.

در این عملیات، سه هواپیمای نظامی حدود ۲۸۰۰۰ بسته غذا و ۱۵۰۰ گالن آب برای محاصره شدگان توزیع کردند. این بسته‌‌های بزرگ آب و غذا با چتر از فراز منطقه  به زمین انداخته می‌شوند تا به دست محاصره شدگان برسند.

این افراد که به طور عمده شامل ایزدیان هستند به کوهستا‌ن‌های سنجار پناه برده‌ و بدون آب وغذا مانده‌اند. برآورد می‌شود بیش از ۵۰ هزار نفر به این منطقه پناه آورده‌اند. داعش تهدید کرده بود ایزدیان اگر از آیین خود دست نشویند، کشته خواهند شد.

بمباران مواضع داعش پس از پیروزی‌های اخیر این گروه در کردستان عراق و همچنین تصرف بزرگ‌ترین شهر مسیحی‌نشین این کشور انجام شد.

باراک اوباما، مجوز حمله هوایی به مواضع داعش را شامگاه پنجشنبه ۷ اوت و پس از مشورت با شورای امنیت ملی آمریکا صادر کرد. صبح همین روز، دولت آمریکا از ارائه کمک‌های انساندوستانه به آوارگان ایزدی از طریق هوایی خبر داده بود.

پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، می‌گوید نیروی هوایی این کشور شبه نظامیان «دولت اسلامی» را در حوالی شهر اربیل، مرکز اقلیم کردستان، بمباران کرده است.

ارسال آب و غذا از درون هواپیما و با کمک چتر نجات انجام می‌شود

از زمان آغاز حملات آمریکا علیه داعش، به گفته پنتاگون تاکنون سه بار مواضع این گروه بمباران شده است.

نخستین حمله هوایی آمریکا به مواضع داعش نسبتا محدود و تنها برای کاستن از فشار این گروه مسلح بر نیروهای پیشمرگه کردستان بود. این حمله با بمب‌های لیزری هدایت شونده انجام شد. پس از آن حملات به تسلیحات نیمه سنگین و خمپاره‌اندازهای داعش که در اطراف شهر اربیل مستقر شده بودند ادامه یافت.

بمباران گروه داعش در عراق، اولین مداخله نظامی آمریکا در این کشور پس از خروج نیروهای نظامی آن در سال ۲۰۱۱ است.

با این‌حال باراک اوباما اعلام کرده است این مداخله نظامی شامل پیاده کردن نیرو و سرباز نخواهد شد.

آمریکا همچنین اعلام کرده است به فشارهای خود بر سیاستمداران عراقی جهت تشکیل یک دولت اتحاد ملی برای مقابله با تهدید گروه «دولت اسلامی» (داعش) ادامه خواهد داد.

بریتانیا نیز اعلام کرده است در عملیات هوایی برای رساندن آب و غذا به محاصره شدگان عراقی شرکت خواهد کرد. دیوید کامرون، نخست وزیر، ضمن ستایش از عملیات نظامی آمریکا گفت که بریتانیا برنامه‌ای برای حمله هوایی به مواضع داعش ندارد اما نیروی هوایی این کشور در برنامه‌های ارسال کمک بشردوستانه به آوارگان ایزدی مشارکت خواهد کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.