ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کارگران نیشکر هفت تپه به عدم دریافت حقوق اعتراض کردند

خبرگزاری ایلنا گزارش داده که

خبرگزاری ایلنا گزارش داده که روز ۱۷ مرداد ماه،  نزدیک به ۵۰۰ نفر از کارگران کارخانه نیشکر هفت‌تپه، برای دومین بار در ماه جاری به عدم دریافت یک ماه و نیم حقوق اعتراض کردند.

این دومین بار در ماه جاری است که کارگران نیشکر هفت تپه تجمع می‌کنند.

یکی از کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه به خبرگزاری ایلنا گفته است که تجمع کنندگان در بخش‌های کشاورزی، مهندسی، تعمیر و نگهداری، مطالعات نیشکر، حسابداری و امور اداری و... کار می‌کنند و خواستار دریافت حقوق معوقه ماه‌های خرداد و تیر هستند.

بر اساس این خبر، کارگران مجتمع کشت وصنعت هفت تپه، ۵۰ درصد از حقوق خرداد و حقوق کامل تیر ماه را از کارفرما  طلب کارند. آنها علاوه بر حقوق، به عدم بازنگری طرح طبقه بندی مشاغل نیز اعتراض کردند.

به گفته یکی از کارگران این مجتمع، از سال ۸۳ که طرح طبقه بندی مشاغل در مجتمع کشت وصنعت هفت تپه اجرایی شده است برای افزایش حقوق کارگران بازنگری صورت نگرفته است.

مجتمع کشت و صنعت هفت تپه حدود هزار کارگر دارد که بیش از ۵۰۰ نفر از آنان در تجمع مقابل ساختمان امور اداری این مجتمع شرکت کردند.

به گفته کارگری که با خبرگزاری ایلنا مصاحبه کرده، مشکلات انفصال بیمه‌ای کارگران فصلی مجتمع کشت وصنعت هفت تپه نیز همچنان به قوت خود باقی است و مرتفع نشده است.

این کارگر تصریح کرده: «مدیران مجتمع کشت وصنعت هفت تپه به دلیل چند شغله بودن امکان حضور در مجتمع را ندارند.»

«آقایار حسینی»، دبیر خانه کارگر استان خوزستان نیز خبر اعتراض صنفی کارگران نیشکر هفت تپه را تایید کرده و  دلیل اعتراض این کارگران را بی‌توجهی کارفرمای کارخانه در عملی کردن مطالبات کارگران دانسته است.

به گفته او، کارگران علاوه بر تعویق حقوق در زمینه بازنگری اجرای طرح طبقه بندی مشاغل خود اعتراض دارند و کارفرما نیز نسبت به مطالبات کارگران بی‌اعتناست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.