ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تشکیل دادگاه‌های رسيدگی به جرایم زيست محيطی در ايران

معصومه ابتکار، رئيس سازمان حفاظت محيط زيست ايران گفت: «شعبه‌های ويژه رسيدگی به جرايم زيست محيطی با همکاری قوه قضائيه در کشور راه‌اندازی می‌شود.»

معصومه ابتکار، رئيس سازمان حفاظت محيط زيست ايران گفت: «شعبه‌های ويژه رسيدگی به جرايم زيست محيطی با همکاری قوه قضائيه در کشور راه‌اندازی می‌شود.»

شکار بی‌رويه، يکی از مشکلات مهم محيط زيست ايران طی چندين دهه اخير بوده است.

به گزارش خبرگزاری دولتی ايرنا، معصومه ابتکار با اعلام این خبر گفت: «محيط زيست کشور در شرايط ويژه‌ای قرار دارد که نيازمند توجه بيشتر است. از اين رو تعامل خوبی با قوه قضائيه برای ايجاد شعب ويژه محيط زيست به وجود آمده است.»

شکار غير قانونی جانوران و آسيب رسانی به منابع طبيعی دو مشکل عمده محيط زيست ايران به شمار می‌رود.

آمارهای موجود از شمار جانوران، ميزان شکار و اسلحه‌های مختلف شکاری نشان می‌دهد که شکار بی‌رويه، يکی از مشکلات مهم محيط زيست ايران طی چندين دهه اخير بوده است. شکار غیر قانونی به شدت بر شمار حيوانات وحشی اثر گذاشته و جمعيت برخی گونه‌‌ها را کاهش داده و به انقراض کشانده است.

سازمان محيط زيست ايران نیز عامل اصلی انقراض برخی جانوران را تخريب و تکه تکه شدن زيستگاه‌های  آن‌ها، شکار و صيد بی‌رويه و خشکسالی‌های متوالی در کشور می‌داند.

معصومه ابتکار پیش از این نیز به مجازات های تعیین شده برای جرايم زيست محيطی انتقاد کرده بود. وی ازجمله در روز چهارشنبه دوم بهمن در گفتگو با خبرگزاری مهر با انتقاد از مجازات در نظر گرفته شده در قانون برای قاتلان گونه کمیاب گوزن زرد گفته بود اشد مجازات در قانون برای شکارچیان گوزن زرد تنها یک سال حبس است که این مجازات کافی نیست و باید در جرایم شکار و صید تجدید نظر شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.