ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نجات‌ نيمی از ۴۰ هزار کرد ايزدی تحت‌محاصره داعش

حمله نيروهای کرد «يگان‌های مدافع خلق» و نيز حملات هوايی آمريکا باعث شده است تا پيکارجويان جهادی عقب‌نشينی کنند و فرصت برای فرار هزاران ایزدی فراهم شود.

دست‌ کم ۲۰ هزار نفر از ۴۰ هزار نفری که در کوه‌های سنجار در محاصره بودند، به کمک نيروهای کرد نجات يافتند.

کردهای ايزدی ابتدا به سوريه رفتند و سپس از آنجا به سوی شمال غرب اربيل پناه برده‌اند

به گزارش روزنامه «گاردين»، يکشنبه دهم اوت، نيمی از کردهای ايزدی تحت محاصره گروه «دولت اسلامی» (داعش سابق) توانستند خود را به کردستان عراق برسانند.

بر اساس اين گزارش، حمله نيروهای کرد «يگان‌های مدافع خلق» (ی‌پ‌گ) که از کردستان سوريه عازم سنجار شده‌اند، و نيز حملات هوايی آمريکا به مواضع داعش (که اخيراً خود را «دولت اسلامی» می‌خواند) باعث شده است تا پيکارجويان جهادی برای شش ساعت در روز شنبه نهم اوت از مواضع خود عقب‌نشينی کنند و فرصت را برای فرار هزاران کرد ايزدی تحت محاصره فراهم آورند.

کردهای ايزدی ابتدا به سوريه رفتند و سپس از آنجا به سوی شمال غرب اربيل پناه بردند.

نجات‌يافتگان از وضعيت وخيم بازماندگان در کوه سخن گفته‌اند و اظهار داشته‌اند که کمک‌های هوايی پرتاب‌شده برای پناهجويان در کوه تنها به ده درصد از آنها رسيده است. يک بازمانده در گفت‌و‌گو با گاردين افزود که خلبان‌ها از نزديک‌شدن به قسمت جنوبی کوه امتناع می‌کنند و به این ترتیب هزاران فرد مستقر در آنجا هيچ کمکی دريافت نکرده‌اند.

پس از تسخير شهر سنجار و مناطق اطراف آن به دست داعش، بسياری از کردهای ايزدی به کوهستان پناه برده‌اند. تندرويان جهادی، ايزدی‌ها را «شيطان‌پرست» می‌خوانند و از آنها خواسته اند بين «گرويدن به اسلام» و «مرگ»، يکی را انتخاب کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ooo

    دولت اسلامی/داعش بخوبی دارد اسلام را اجرا میکند شلاق میزند سنگسار میکند کفار را اعدام میکند حدود قصاص را اجرا میکند گردن میزند دست قطع میکند از اهل کتاب جزیه میگرد دختران و زنان دشمن شکست خورده را به کنیزی میگرد و به بردگی میفروشد و دیگر غنایم.. ... این یک دولت اسلامی است!

  • رسول

    ***محترم سایت . پیکارجویان نه .... بگید تروریست . پیکار جویان با دولت مبارزه میکنند نه اینکه سر کودکان و مردان رو ببرند. .