ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمایت ایران از نخست وزیر جدید عراق

علی شمخانی نماينده رهبر ايران و دبير شورای عالی امنيت ملی امروز سه شنبه ۲۱ مردادماه موافقت ايران با اانتخاب را اعلام کرد.

ايران حمايت خود را از نخست وزير جديد عراق اعلام کرد.

چند روز پيش «رويترز» به نقل از يک منبع آگاه ايرانی گزارش داد که ايران با انتخاب جانشين برای نوری مالکی موافقت کرده

به گزارش خبرگزاری «مهر»، يک روز پس از انتخاب حيدرعبادی به عنوان نخست وزير جديد دولت عراق، علی شمخانی نماينده رهبر ايران و دبير شورای عالی امنيت ملی امروز سه شنبه ۲۱ مردادماه موافقت ايران با اين انتخاب را اعلام کرد.

بر اساس اين گزارش، وی در همايش سالانه سفرا و روسای نمايندگی های خارجی ايران تصريح کرد که «جمهوری اسلامی ايران از روند قانونی طی شده در خصوص انتخاب نخست وزير جديد عراق حمايت می کند».

او با تاکيد بر مطابقت اين انتخاب با قانون اساسی عراق از همه گروه ها و ائتلاف های عراق دعوت کرد با توجه به شرايط حساس اين کشور و مقابله با تهديدهای خارجی، اتحاد و همبستگی خود را تحت حاکميت قانون حفظ کنند.

در روز دوشنبه ۱۱ اوت رئيس‌جمهوری عراق از حيدر عبادی سخنگوی مجلس اين کشور خواست که دولت جديد را تشکيل دهد. عبادی پيش از آن توسط احزاب شيعه عراق به عنوان جايگزين نوری مالکی برای مقام نخست وزيری انتخاب شده بود.

چند روز پيش خبرگزاری «رويترز» به نقل از يک منبع آگاه ايران گزارش داده بود که ايران با انتخاب جانشين برای نوری مالکی موافقت کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    همانگونه که قبلآ پیشبینی کرده بودم مالکی هم به زباله دان تاریخ پیوست . او از خود هیچ اراده ای نداشت و فریب رژیم ننگین ایران را خورده و سرانجام متحد قدیمی خویش هم صندلی را از زیر پایش کشید . امید است نخست وزیر جدید عراق دیگر فریب این جنایتکاران از خدا بی خبر را نخورده و خواسته های قانونی مردم عراق را مد نظر قرار دهد و دامنه نفوذ و دخالتهای بی جای حکومت ایران را از میان بردارد .

  • jamal

    امیداست بزودی حافظ اسد نیز برکنار شود.