ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مجلس آتش سوزی جنگل‌ها را بررسی می‌کند

افزایش آتش سوزی‌ها و نبودن امکانات اولیه مقابله با آتش در پارک‌های ملی، فراکسیون محیط زیست مجلس را به واکنش واداشته تا طرحی برای حفاظت از جنگل‌‌ها تهیه کند.

افزایش آتش‌ سوزی‌ها در جنگل‌های ایران سالانه صدها هکتار را نابود می‌کند. میزان آتش سوزی‌ها امسال ۴۰ درصد نسبت به سال‌‌های گذشته افزایش یافته است.

افزایش آتش سوزی در جنگل‌ها مجلس را به واکنش واداشته است

در جدید‌ترین نمونه از این حوادث، صدها هکتار از جنگل‌های پارک ملی گلستان از بین رفت. کمبود امکانات و دیر رسیدن بالگردهای آتش نشان از دلایل اصلی گسترش آتش بود.

اکنون نمایندگان مجلس می‌گویند به زودی طرحی را برای مقابله با آتش‌ سوزی‌های گسترده در منابع طبیعی ایران تهیه خواهند کرد.

فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس با بررسی گزارش‌های مربوط به آتش سوزی در جنگل‌ها می‌خواهد با کمک دولت یک ستاد مرکزی برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی در جنگل‌ها ایجاد کند.

سخنگوی این فراکسیون روز چهارشنبه ۲۲ مرداد به خبرگزاری «خانه ملت»، پایگاه اطلاع رسانی مجلس، گفت بیشتر آتش‌سوزی در جنگل‌ها به علت دخالت عوامل انسانی است.

به گفته موید حسینی‌صدر، بررسی گزارش‌های تهیه شده در مورد آتش سوزی‌های پارک ملی گلستان نشان می‌دهد عامل آتش‌سوزی و از بین رفتن ۸۰۰ هکتار از اراضی جنگلی پارک ملی گلستان شکارچیان بوده‌اند.

محیط بانان با حداقل امکانات به مهار آتش می‌پردازند

این نماینده مجلس نیز با انتقاد از نبود تجهیزات کافی برای مهار آتش‌سوزی جنگل گلستان گفت: «متاسفانه نبود تجهیزات لازم منجر به تداوم آتش‌سوزی در این جنگل برای مدت دو روز شد که به  نابودی بخش وسیعی از پارک ملی کشورمان منجر شده است».

پارک ملی گلستان برای ششمین بار ظرف دو ماه گذشته در روز ۱۹ مرداد آتش گرفت.

از آن‌جا که آتش در مناطق صعب العبور این منطقه جنگلی بود، تنها راه مقابله سریع با آتش می‌توانست استفاده از بالگردهای آتش نشان باشد. چنین تجهیزاتی در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست و همچنین سازمان جنگل‌ها و مراتع نیست.

تماس‌های مکرر مسئولان این پارک با وزارت کشور، استانداری و ارتش در حالی بود که آتش به علت گرما و خشکی هوا با سرعت پیش می‌رفت.

سرانجام یگانی از ارتش برای کمک اعزام شد. یک بالگرد هلال احمر نیز پس از گذشت دو روز از وقوع آتش سوزی به منطقه اعزام شد.

مسئولان محیط زیست استان گلستان می‌گویند با توجه به آن‌که هنوز برخی از کنده‌ها در منطقه شعله ور است و با توجه به شرایط آب و هوایی امکان تکرار چنین حادثه‌ای باز هم وجود دارد.

سازمان حفاظت محیط زیست خبر از نابودی بیش از ۸۰۰ هکتار از جنگل‌ها بر اثر آتش سوزی در سه ماهه سال جاری داده است.

مشخص نیست آیا طرح فراکسیون محیط زیست مجلس برای مقابله با آتش سوزی در جنگل‌ها شامل خرید تجهیزاتی مانند بالگرد آتش نشانی نیز خواهد بود و یا تنها قرار است یک ستاد به منظور بررسی مجدد عوامل آتش سوزی در جنگل‌ها تشکیل شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.