ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار در خصوص آلاينده‌های منطقه پارس جنوبی

ظهور بيماری‌های خطرناکی چون اوتيسم (درخودماندگی) از عوارض بزرگ آلودگی در اين منطقه است. به گفته وی «خون کارگران عسلويه به دليل آلودگی قابل اهدا نيست.

يک روان‌شناس صنعتی و کارشناس‌ارشد ايمنی نسبت به خطر استنشاق آلاينده‌های معلق در هوای منطقه پارس‌جنوبی برای سلامت روانی و جسمی کارگران شاغل در اين منطقه هشدار داد.

خون کارگران عسلويه به دليل آلودگی قابل اهدا نيست

غلام‌حسين عشقی روز سه‌شنبه ۲۱مرداد در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ايران، ايلنا گفت: «ظهور بيماری‌های خطرناکی چون اوتيسم (درخودماندگی) از عوارض بزرگ آلودگی در اين منطقه است.»

به گفته وی «خون کارگران عسلويه به دليل آلودگی قابل اهدا نيست.»

وی افزود: «دی‌اکسيد گوگرد موجود در هوا که از دودکش‌ها و مشعل‌های پالايشگاه‌ خارج می‌شوند با غبارهای صنعتی معلق در فضا که حاوی ذرات آب است، ترکيب شده و اسيد سولفوريک را تشکيل می‌‌دهد. اين ترکيب با هر دم استنشاق از فيلترهای بينی عبور کرده و وارد ريه و سپس جذب خون می‌شود که خطرات زيادی را به‌همراه خواهد داشت.»

اين کار‌شناس ايمنی و بهداشت محيط کار گفت: «چنان‌چه زمانی پروژه عسلويه به اتمام برسد يا حجم کار بسيار کم شود، کارگران بايد کل درآمد عايدی از کار در منطقه را صرف هزينه درمانی ناشی از کار در پارس جنوبی کنند.»

چندی پيش معصومه ابتکار، رييس سازمان حفاظت محيط‌زيست ايران  در سفر به بوشهر از متوقف ماندن بسياری از طرح‌ها و برنامه‌های محيط‌زيستی در عسلويه در دولت قبلی  با حمایت مجموعه‌های مرتبط نظير وزارت نفت خبر داده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مجله علمی سرگرمی » :: هشدار در خصوص آلاینده‌های منطقه پارس جنوبی

    […] […]