ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نجات ۸۰ هزار کرد ایزدی در کوهستان سنجار

آژانس پناهندگان سازمان ملل در عراق می‌گوید به جز هزار کرد ایزدی که هنوز در کوه‌های سنجار به سر می‌برند، باقی آوارگان نجات پیدا کرده‌اند.

آژانس پناهندگان سازمان ملل در عراق گزارش داده است که در پنج روز گذشته در مجموع ۸۰ هزار کرد ایزدی که به کوه‌های سنجار پناه برده بودند و از نظر آب و غذا در مضیقه به سر می‌بردند، نجات پیدا کرده‌اند.

کردهای آواره ایزدی. آن‌ها از وحشت قتل عام به دست ستیزه‌جویان وهابی به کوه‌های سنجار پناه برده بودند.

به رغم این خبر خوش، آژانس پناهندگان سازمان ملل در عراق همچنان نسبت به وضع آوارگان ایزدی اظهار نگرانی کرده است. به گفته سخنگوی آژانس پناهندگان سازمان ملل در عراق بسیاری از این آورگان از آثار کم‌آبی و سوءتغذیه رنج می‌برند.

در اثر عطش و نبود آب کافی ممکن است فرد به اختلالات الکترولیتی مبتلا شود و حتی به حال اغماء بیفتد.

آژانس پناهندگان سازمان ملل تعداد کردهای ایزدی در کوهستان سنجار را بیش از ۸۰ هزار تن برآورد کرده بود. اما ظاهراً پس از حمله بمب‌افکن‌هایی آمریکایی به مواضع داعش، عده زیادی از این آوارگان موفق شدند با کمک پیشمرگه‌های کرد خود را از محاصره داعش نجات دهند.

وزیر کشور اقلیم کردستان از ۱۰ هزار کرد ایزدی سخن می‌گوید که هنوز در کوه‌های سنجار پناه گرفته‌اند. اما سازمان ملل این عدد را تأیید نکرده است. اکنون معلوم نیست که به‌راستی چه تعداد آواره ایزدی هنوز در کوه‌ها به‌سر می‌برند و معلوم نیست که به راستی تا چه حد بمباران مواضع داعش در شکست حصر آن‌ها مؤثر بوده است.

در این میان تلاش‌های هوانیروز عراق برای یاری‌رسانی به باقیمانده آوارگان ایزدی در کوهستان سنجار ادامه دارد. بالگردهایی هرچند گاه یک بار به این مناطق عازم می‌شوند و تلاش می‌کنند به آوارگان آب و غذا برسانند و یا آن‌ها را به تدریج از محاصره به درآورند.

بیش از ۲۰ هزار کرد ایزدی در مرز ترکیه به سر می‌برند. آن‌ها خواهان پناهندگی از ترکیه‌اند. دولت ترکیه ادعا می‌کند که به دو هزار تن از آنان پناه داده است. خبرگزاری آنادولو گزارش داده است که دولت ترکیه در نظر دارد اردوگاهی برای ۱۶ هزار کرد آواره ایزدی در مناطق مرزی احداث کند.

پنتاگون روز گذشته اعلام کرد احتمال اینکه ایالت متحده آمریکا مواضع داعش را یک بار دیگر بمباران کند چندان زیاد نیست. در این میان ستیزه‌جویان داعش در کار بسیج نیروهای خود در ۱۲۰ کیلومتری بغداد‌ند. ناظران گمان می‌برند که آن‌ها قصد دارند جبهه تازه‌ای بگشایند و یک بار دیگر به پیشمرگه‌های کرد حمله کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.