ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک هلندی در اعتراض به جنگ غزه جایزه اسرائیل را پس فرستاد

هنک زانولی، شهروند هلندی که جایزه ویژه‌ اسرائیل را دریافت کرده بود، با از دست دادن بستگان خود در غزه این جایزه را به دولت اسرائیل پس فرستاد.

هنک زانولی، شهروند هلندی که به‌دلیل کمک‌های خانواده‌اش به یهودیان در زمان جنگ دوم جهانی، جایزه ویژه‌ هولوکاست در اسرائیل را دریافت کرده بود، با از دست دادن بستگان خود در غزه این جایزه را به دولت اسرائیل پس فرستاد.

هنک زانولی

به گزارش روزنامه «هاآرتص» اسرائیل، هنک زانولی ۹۱ ساله به‌دلیل کشته شدن شش تن از اعضای خانواده‌اش در جریان بمباران‌های اخیر غزه توسط ارتش اسرائیل، جایزه «پارسایان ملل» اسرائیل را به دولت این کشور پس فرستاد.

زانولی و مادر درگذشته‌اش، در سال ۲۰۱۱ در «یاد واشم» بنای یادبود هولوکاست، این جایزه افتخاری را دریافت کردند. آن‌ها در زمان اشغال هلند توسط ارتش نازی یک دخترک یهودی به نام الهانان پینتو را در خانه خود پنهان کرده بودند تا آسیبی به وی نرسد. الهانان پینتو از بهار سال ۱۹۴۳ تا زمان آزادی هلند توسط نیروهای متفقین در کنار خانواده زانولی زندگی کرد. پدر و مادر این دختربچه در اردوگاه‌های کار اجباری جان خود را از دست دادند.

پیش از آن، پدر زانولی در سال ۱۹۴۱ به‌دلیل اعتراض به تهاجم ارتش نازی به اردوگاه داخائو منتقل شد و در فوریه سال ۱۹۴۵ در اردوگاه جان سپرد.

زانولی اسرائیل را به کشتار متهم کرد

آنجلیک آیپه، نوه خواهری هنک زانولی که یک دیپلمات هلندی است با یک فلسطینی ازدواج کرده است. در تاریخ ۲۰ ژوئیه نیروی هوایی اسرائیل خانه خانواده آیپه را در بوریج، واقع در نوار غزه، بمباران کرد. در این بمباران شش تن از اعضای خانواده وی، از جمله یک پسر ۱۲ ساله، کشته شدند. در آن لحظه آنجلیک آیپه و همسرش در غزه نبودند.

هنک زانولی و اعضای خانواده‌اش در زمان اشغال هلند توسط ارتش نازی یک دخترک یهودی را در خانه خود پنهان کرده بودند.

وقتی که هنک زانولی از این حمله آگاه شد تصمیم گرفت مدال و گواهی افتخار را که به‌عنوان «پارسایان ملل» دریافت کرده بود به سفارتخانه اسرائیل پس بفرستد.

او در نامه‌ای به سفیر اسرائیل دولت این کشور را به کشتار مردم متهم کرد و نوشت: «نبیره‌های مادر من مادر بزرگ فلسطینی، سه دایی، یک خاله و یک پسرخاله خود را در حمله ارتش اسرائیل از دست دادند.»

وی افزود که در چنین شرایطی حفظ این جایزه «توهین به یاد مادر شجاعم و فرزندانش است».

ارتش اسرائیل پرسش روزنامه «هاآرتص» در مورد بمباران این خانه در بوریج را بی‌پاسخ گذاشته است. ارتش به‌شکل کلی گفته است تمام تلاش خود را می‌کند تا به غیرنظامیان آسیبی نرسد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.