ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بدبینی در آستانه از سرگیری مذاکرات اسرائیل و حماس

مقام‌های اسرائیل و حماس در آستانه از سرگیری مذاکرات خود چشم‌انداز گفت‌وگوها را بدبینانه توصیف کردند.

مقام‌های اسرائیل و حماس در آستانه از سرگیری مذاکرات خود در قاهره، درباره چشم‌انداز این مذاکرات با بدبینی اظهار نظر کردند.

به‌گزارش خبرگزاری آلمان، یک مقام بلندپایه اسرائیل که نام وی منتشر نشده در گفت‌وگویی رادیویی اعلام کرد که آتش‌بس دائم با گروه اسلامگرای حماس «هنوز در دیدرس نیست».

در سوی دیگر اسامه حمدان، سخنگوی حماس در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: «اسرائیل دو راه در پیش دارد؛ یا خواسته‌های ما را بپذیرد و یا خود را برای یک جنگ طولانی آماده کند.»

در حالی که وضعیت انسانی در نوار غزه فاجعه‌بار گزارش شده، دو طرف قصد دارند روز یکشنبه ۱۷ اوت / ۲۶ مرداد مذاکرات خود را در قاهره از سر گیرند.

اسرائیل و حماس روز چهارشنبه با افزودن پنج روز دیگر به آتش‌بس موافقت کردند. با این حال مقام اسرائیلی می‌گوید یک آتش‌بس طولانی زمانی ممکن است که «امنیت اسرائیل تأمین شود».

اسرائیل از خلع سلاح حماس و دیگر گروه‌های شبه‌نظامی در نوار غزه دفاع می‌کند، حماس اما آن را رد کرده و خواهان پایان محاصره غزه و آزادی زندانیان فلسطینی است.

تظاهرات فلسطینی‌ها در نابلس - جمعه ۱۵ اوت.

در همین حال رسانه‌های مصری و فلسطینی پیش‌نویس طرحی را برای دستیابی به آتش‌بس طولانی منتشر کرده‌اند که از سوی میانجی‌گران مصر مطرح شده است.

بر اساس این طرح اسرائیل می‌بایست به ماهیگیران فلسطینی بیش از این اجازه دهد تا از دریای مدیترانه ماهی بگیرند. منطقه ممنوعه گسترده ۳۰۰ متری در سمت فلسطين به سوی حصار مرزی با اسرائيل، بايد به‌تدريج کاهش يابد و در آغاز سال آينده به‌طور کامل لغو شود. در مورد آزادی زندانیان فلسطینی و تحویل اجساد دو سرباز اسرائیلی نیز باید بعد مذاکره شود.

در سوی دیگر حماس می‌بایست فعالیت خود از طریق تونل‌ها را متوقف کند. اسرائیل در طول جنگ اخیر غزه ده‌ها تونل از این دست را از بین برد. تهدید اسرائیل از طریق این تونل‌ها موجب شد تا این کشور نیروی زمینی خود را وارد نوار غزه کند.

مردم در نوار غزه نیز چندان امیدی به پایان دائمی جنگ ندارند. کریس گانس، سخنگوی آژانس کار و امداد سازمان ملل متحد برای پناهندگان فلسطینی (UNRWA) بر صفحه توئیتر خود نوشته است بسیاری از خانواده‌ها به‌مدت کوتاهی به خانه‌های خود می‌روند اما بعد دوباره به پناهگاه‌های آژانس کار و امداد سازمان ملل بازمی‌گردند.

وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا روز جمعه وضعیت انسانی در نوار غزه را «شوم» توصیف کردند.

به‌گفته کریس گانس روز جمعه هنوز حدود ۲۱۸ هزار نفر در پناهگاه‌های آژانس کار و امداد سازمان ملل به‌سر می‌بردند.

وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا روز جمعه وضعیت انسانی در نوار غزه را «شوم» توصیف کردند. آن‌ها خواهان خلع سلاح گروه‌ها در منطقه شدند و وزارت امور خارجه اسرائیل از این خواست استقبال کرد.

عملیات نظامی اسرائیل در روز سه‌شنبه ۸ ژوئیه /  ۱۷ تيرماه در واکنش به شلیک راکت از مناطق مرزی به سوی خاک این کشور آغاز شد. در میانه ماه ژوئیه نیروی زمینی ارتش اسرائیل وارد منطقه شد و حدود ۱۰ روز پیش پس از بازگشت این نیروها، چند آتش‌بس موقت اعلام گردید. اکنون مصر میانجی مذاکرات اسرائیل و فلسطین شده است.

از زمان آغاز حملات نظامی اسرائیل به غزه، به‌گفته وزارت بهداشت فلسطین بیش از یک هزار و ۹۵۰ نفر کشته و بیش از ۱۰ هزار نفر زخمی شده‌اند. اسرائیل نیز اعلام کرده ۶۴ تن از سربازان و دو غیرنظامی این کشور کشته و صدها نفر زخمی شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • mansour

    حسنی *** مضخرف ننویس!*** شاخ و دم نداره،داره حسنی جون؟ ***  داعش حاصل اتحاد بارزانی و کورد های خود مهور با سیا و موساد است و  ارتباطی با اخوند مستبد شیعی ندارد. 

  • hasani

    خبرگزاری فرات گزارش داده است که غروب پنجشنبه 14 آگوست مریوانی ها، با هدف حمایت از شنجار و کوبانی و همچنین محکوم کردن فعالیت های اخیر برخی وابستگان به داعش در شهر مریوان برگزار شد. بنا بر این گزارش، تظاهر کنندگان پس از تجمع در چهار راه شبرنگ، به سمت چهار راه اصلی تظاهرات کردند اما با یورش نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران روبرو شدند!!. این یورش منجر به متفرق شدن تظاهر کنندگان شد. برخى رسانه های احزاب كرد ايرانى از حضور تعدادى از عناصر داعش در مناطق مختلف استان كردستان ایران خبر داده اند. سايت «كوردستان ميديا» وابسته به حزب دموکرات کردستان ایران در گزارشى نوشته است: «پس از حضور پیشمرگەهای اين حزب در جبهەهای جنگ علیه داعش در عراق، گروه‌های تندرو مذهبی در شهرهای بانه، سقز، مریوان و سنندج کردستان با پشتیبانی رژیم ایران اقدام به تبلیغات و پروپاگاندای هدفمند  برای داعش می‌کنند و نیروهای حکومت اسلامی هم حمایت میکنند!.»