ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کاروان امدادی روسیه در انتظار مجوز حرکت به دونتسک

کشمکش بر سر امدادرسانی روسیه به مردم دونتسک کاهش یافته اما کامیون‌های حامل کمک‌ها هم‌چنان اجازه حرکت ندارند. مدعاهای کی‌یف در وجود ادوات نظامی در این کاروان مستند نشده‌اند.

کشمکش بر سر امدادرسانی روسیه به مردم دونتسک کاهش یافته اما کامیون‌های حامل کمک‌ها هم‌چنان اجازه عبور ندارند. مدعاهای کی‌یف در وجود ادوات نظامی در این کاروان مستند نشده‌اند.

۲۸۰ کامیون روسی هم‌چنان در مرز اوکراین منتظر جواز حرکت هستند‌

مقامات روسی و اوکراینی در مذاکرات خود برای ارسال کمک‌ به مردم دونتسک و لوهانسک به توافق دست یافته‌اند. در گفت‌وگوهای چند ساعته مسئولان دو دولت، قرار شده که محموله این کامیون‌ها توسط کمیته بین‌المللی صلیب سرخ بازرسی شوند. قدم بعدی مجوز دولت کی‌یف برای عبور این کاروان از مرز خواهد بود.

صلیب سرخ نیز انتظار دارد که مقامات اوکراینی، امنیت تردد این کامیون‌ها و محفوظ ماندن محموله آنها را تضمین کنند. دولت کی‌یف هنوز پاسخی به این درخواست نداده است.

نزدیک ۲۸۰ دستگاه کامیون در ناحیه کامنسک‌شاشتینسکی در روسیه همچنان در انتظار اجازه ترخیص و عبور از مرز هستند. این کاروان پنجشنبه ۱۴ اوت به مرز رسیده و به گفته مقامات روسیه، حامل ۱۸۰۰ تن مواد خوراکی، آب، کیسه خواب و سایر مایحتاج اولیه مردم دونتسک و لوهانسک است.

دولت کی‌یف بیم دارد که کامیون‌های یاد شده، حامل اسلحه یا تجهیزات نظامی برای شورشیان شرق اوکراین باشند و برای همین، اصرار دارد که ماموران گمرک این کشور کاروان‌ها را به دقت بازبینی کنند.

الکساندر زاخارشنکو، رهبر خودخوانده «جمهوری خلق دونتسک»، رهبری اوکراین را متهم به مانع‌تراشی در ارسال کمک‌های روسیه کرده است. او می‌گوید که وضعیت انسانی در منطقه دونتسک وخیم است ومردم نیاز فوری به آب و غذا و روانداز دارند. مردم منطقه هم‌چنین با مشکل برق روبرو هستند و ژنراتور برق از جمله وسایل موجود در کامیون‌های روسی است.

زاخارشنکو پیش‌تر اعلام کرده بود که به زودی امکانات تقویتی روسیه به دونتسک می‌رسند. او از جمله به ۱۵۰ خودروی ارتشی و ۳۰ زره‌پوش رزمی و ۱۲۰۰ نیروی رزمنده اشاره کرده بود. او مدعی شده بود که این ۱۲۰۰ نفر در ماه‌های گذشته در روسیه سرگرم آموزش بوده‌اند. زاخارشنکو گفته بود: «همه چیزهایی که برای لحظات خطیر لازمند، دریافت خواهند شد.»

ادعاهای بسیار و شواهد ناموجود

به موازات کشمکش بر سر محتوای کامیون‌های امدادی، موضوع انهدام بخشی از ستون زرهی روسیه توسط ارتش این کشور همچنان مورد مناقشه است. دفتر رئیس جمهور اوکراین اعلام کرده بود که تعدادی خودروی زرهی روسیه وارد خاک اوکراین شده‌اند که بخش بزرگی از آنها سوی ارتش منهدم شده‌اند.

این موضوع از سوی روسیه تکذیب شده و خبرنگاران بین‌المللی نیز گواهی کرده‌اند که شاهد چنین چیزی نبوده‌اند. دولت کی‌یف مدعی شده بود که این ستون در ۳۰ کیلومتری محل استقرار کاروان امدادی، تردد می‌کرد.

آمریکا و ناتو، از اطلاعاتی که دولت اوکراین در باره این کاروان می‌د‌هد حمایت می‌کنند. اما نه ارتش اوکراین و نه دولت کی‌یف تاکنون هیچ شواهد و مدرکی مبنی بر وجود ادوات نظامی در این کامیون‌ها ارائه نکرده‌اند.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود، چاک هیگل به او اطمینان خاطر داده که کاروان‌های امدادرسانی روسیه صرفا برای کمک به مردم شرق اوکراین آماده شده‌اند و این کشور به دنبال بهانه‌ برای دخالت در امور این منطقه نیست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.