ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قتل‌عام ۷۰۰ عضو یک عشیره سوری توسط داعش

نهاد نظارت بر حقوق بشر سوریه می‌گوید ۷۰۰ نفر از اعضای عشیره «شعیطات» در این کشور به دلیل قیام در برابر «دولت اسلامی» کشته شده‌اند. بسیاری از کشتگان غیرمسلح بوده‌اند.

نهاد نظارت بر حقوق بشر سوریه می‌گوید ۷۰۰ نفر از اعضای عشیره «شعیطات» در این کشور به دلیل قیام در برابر «دولت اسلامی» کشته شده‌اند. بسیاری از کشتگان غیرمسلح بوده‌اند.

بیشتر مناطق دیرالزور در سوریه از ماه ژوئن در دست «داعش» قرار دارند

کنشگران سوری تایید کرده‌اند که شبه‌نظامیان «داعش» در دو هفته گذشته بیش از ۷۰۰ نفر از عشایر شرق این کشور را قتل‌عام کرده‌اند. نهاد نظارت بر حقوق بشر سوریه (مستقر در لندن) می‌گوید علت این کشتار، مقاومت مسلحانه این عشایر در برابر نیروهای داعش و عدم بیعت آنها با خلافت «ابوبکر بغدادی» بوده است.

پیش‌تر گزارش‌های تایید نشده‌ای از این قتل‌عام در رسانه‌های عربی منتشر شده بود که تعداد کشتگان را بیش از ۱۰۰۰ نفر عنوان می‌کرد.

علاوه بر این، تعداد زیادی از مردم روستاهای اطراف دیرالزور نیز به دست نیروهای «داعش» به قتل رسیده‌اند. بیشتر مناطق دیرالزور از ماه ژوئن در کنترل «دولت اسلامی» قرار گرفته‌اند.

یک سخنگوی «شورای انقلاب سوریه»، روز شنبه ۱۶ اوت به نهاد نظارت بر حقوق بشر سوریه گفته که مخالفان اسد از «جبهه اسلامی» توانسته‌اند جلوی پیشروی «داعش» به کانون خود در شمال مریعه را بگیرند.

جبهه اسلامی سوریه، متشکل از «احرار شام» و «ارتش آزاد سوریه»، مهم‌ترین گروه شورشی در این کشور است که هم‌زمان با نیروهای اسد و گروه «داعش» می‌جنگد. چنانچه مریعه و اعزاز، دیگر کانون شورشیان به چنگ «داعش» بیفتند، ضربه‌ای کاری به آنها وارد می‌شود.

کنشگران سوری می گویند داعش هنوز کنترل دو روستای بغیدین و دودیان در نزدیکی مرز ترکیه را در دست دارد.

مقابله با داعش در عراق

تحرکات و پیشروی‌های تازه داعش در سوریه در حالی جریان دارند که عملیات هوایی آمریکا علیه مواضع این گروه در شمال عراق، از روز شنبه ۱۶ اوت تشدید شده‌اند. حملات فشرده ارتش آمریکا توسط جنگنده‌های اف-۱۸ و پهپادها از بامداد این روز آغاز شد.

به نقل از یک فرمانده ارشد کرد، نیروهای پیشمرگه نیز عملیاتی زمینی را برای پس گرفتن سد موصل از دست داعش آغاز کرده‌اند.

نیروهای کرد در مقابله با داعش از پشتیبانی اتحادیه اروپا نیز برخوردار شده‌اند. در نشست اضطراری وزیران خارجه این اتحادیه در جمعه ۱۵ اوت، حمایت تسلیحاتی از کردهای عراق به شرط موافقت دولت مرکزی، مجاز اعلام شد.

فرانسه نخستین کشور اروپایی است که ارسال سلاح به اقلیم کردستان را آغاز کرده اما این بحث در آلمان همچنان ادامه دارد.

دولت آلمان کمک‌هایی انسان‌دوستانه بالغ بر ۳۰ تن مواد خوراکی و شش تن مواد دارویی را با ۵ هواپیمای باری به اربیل فرستاده است. وزیر خارجه آلمان روز شنبه ۱۶ اوت برای بازدید از محل و ملاقات با آوارگان ایزدی شخصا به منطقه رفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • نیلوفر

    سلام اسلام واقعی یعنی همین مااصلا نباید از رفتارداعش متعجب شوی چرا که درهمان زمان هم وقتی مسلمانان به جایی حمله می کردند وپیروز می شدند مردان را می کشتند وزنان وکودکان را به عنوان غنیمت جنگی باخود می بردند وبین خود تقسیم می کردند الان هم داعش 700زن را با خود می برد ودربازار عراق به حراج می گذارد وروی ان قیمت 150 دلار می گذارد واینان می خواهند اسلام محمدی را پایه گذاری کنند چرا که از نسل شیطان هستند ودرکتاب مقدس به صراحت آمده نسل شیطان درزمان آخر بسیار قدرتمند می شود

  • Behrouz

    «ملت بی نمک و لوسی هستیم ما ایرانی ها» و بعلاوه بسیار از خود راضی، پر از فیس و افاده، فرصت طلب، بز دل،............

  • sami

    و چقدر کوته فکر که فکر میکنیم اینا خودشون پیداشون شده الان هم آمریکا داره به مردم عراق کمک میکنه و چقدر ساده لوح هستیم که هنوز این سیاست نخ نما شده دنیا رو نفهمیدیم و نمیدونم چرا نمی فهمیم خون هر کس هر کجای دنیا که بریزه با ارزش و نگران کنندس چه عراق چه غزه چه ایران چه هر جای دیگه ای از این دنیا

  • رضا

    جناب سمراد با یک جمله شما موافقم که ملت بی نمک و لوسی هستیم ما ایرانی ها..... کشتار مردم بی گناه چه توسط داعش باشد یا با بمب های اسراییلی عملی غیر انسانی است. رفتار داعش هم توسط بسیاری بارها و بارها محکوم شده است و این دروغ محض است که کسانی که کشتار مردم غزه را محکوم کرده اند نسبت به اعمال داعش نطر مخالف ندارند. در ضمن کسی وظیفه داروغه گری را به کسی نداده که یقه کسی را بگیریم که چون ان جنایت را محکوم کردی باید بری این کار یا آن کار دیگر را هم بکنی.

  • Samrad

    آه غزه کجایی که یادت به خیر! حالا ما دم کدوم دری بسط بشینیم و سینه بزنیم که خوب ببیننمون؟ به کی نامه ی سر بسته یا درباز بنویسیم؟ به کدوم قوم و دینی فحش بدیم که تف سربالا نباشه؟ کدوم کشور غربی رو مقصر بدونیم وقتی همه دارن با اینا می جنگن؟ تو کدوم لیست استشهادی اسم بنویسیم وقتی طرف خودش اینکاره است؟ باید داعشی میومد فرهنگ غنی خاور میانه رو می کرد تو چشممون تا زبونمون کوتاه بشه اونایی که برای زنان و کودگان غزه ***می کردن الان دقیقاً مشغول چه فعلی هستن؟ مادران پارک لاله و آقای سینماگر معزول دیگه اخبار نمی شنون؟ عزت الله انتظامی با این نفس تنگیش نمی خواد بره دم سفارتی چیزی بساط پهن کنه؟ ملت بی نمک و لوسی هستیم ما ایرانی ها