ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شکايت از مسئولان پيشين سازمان استاندارد و وزارت بهداشت ايران

شماری از وکلای دادگستری از رؤسای پيشين سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مؤسسه استاندارد ايران به اتهام «استفاده از روغن پالم در محصولات لبنی» شکايت کرده‌اند.

شماری از وکلای دادگستری از رؤسای پيشين سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مؤسسه استاندارد ايران به اتهام «استفاده از روغن پالم در محصولات لبنی» شکايت کرده‌اند.

شکایت از رؤسای پيشين سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت به اتهام «استفاده از روغن پالم در محصولات لبنی»

به گزارش روز يکشنبه ۲۶مرداد روزنامه شهروند، اين شکايت از سوی تعدادی از وکلای دادگستری صورت گرفت و در نهايت نيز شکايت برای رسيدگی به شعبه ۱۵دادسرای کارکنان دولت ارجاع شد.

مصطفی ترک همدانی به‌عنوان يکی از وکلايی که روز گذشته از اين مسئولان شکايت کرد، در گفت‌وگو با «شهروند» گفت: «پس از آن‌که وزير بهداشت موضوع استفاده از روغن پالم در لبنيات را افشا کرد، من همراه با تعدادی از وکلا مستنداتی را جمع کرديم و تصميم گرفتيم تا از رئيس سازمان غذا و دارو و دو رئيس سابق سازمان استاندارد شکايت کنيم.»»

به‌گفته اين وکيل دادگستری، رسول ديناروند به‌عنوان رئيس سازمان غذا و دارو تنها در اين دوره مسئوليت سازمان را برعهده نداشته بلکه در دوره‌های قبلی هم رئيس سازمان غذا و دارو بوده و کاملا در جريان ماجرای استفاده از روغن پالم است اما تا زمانی که وزير بهداشت افشاگری نکرد، هيچ اقدامی انجام نداد.

به‌گفته وی «کسانی که دستور استفاده از اين روغن در لبنيات را دادند يا نسبت به تخلف انجام‌شده، کاری نکردند، نه‌تنها مرتکب تخلف شدند بلکه عمل آن‌ها مجرمانه هم هست، چراکه آن‌ها در رأس دستگاه‌های نظارتی قرار داشتند اما در انجام وظيفه کوتاهی کردند.»

ترک‌ همدانی می‌گويد: «رئيس سازمان استاندارد فعلی به‌تازگی مسئول اين سازمان شده و خيلی در اين پرونده مقصر به‌شمار نمی‌رود، بيشتر دو رئيس قبلی هستند که مقصر شناخته می‌شوند.»

پيشتر حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزير بهداشت ايران از وجود «روغن پالم» در شيرهای توليدی در اين کشور خبر داده بود.

روغن پالم دارای اسيد چرب اشباع و سنگين است و به‌ويژه برای افراد دارای کلسترول و سنين بالا مناسب نيست.

پس از اين‌که فاش شد صنايع لبنی ايران در برخی توليدات خود از روغن صنعتی پالم استفاده می‌کنند، مردم خريد لبنيات چرب را تحريم کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.