ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار کامرون نسبت به گسترش «دولت اسلامی»، انتقاد کلیسا از کامرون

نخست وزیر بریتانیا می‌گوید برای مهار داعش شاید لازم باشد با ایران نیز همکاری کرد. اما مقامات ارشد کلیسا از بی‌عملی دولت او در خاورمیانه به شدت انتقاد کرده‌اند.

نخست وزیر بریتانیا در حالی نسبت به خطر فزاینده گروه دولت اسلامی (داعش) برای امنیت این کشور ولزوم همکاری با کشورهای منطقه از جمله ایران تاکید کرده است که مقامات ارشد کلیسا از سیاست‌های دولت در خاورمیانه به شدت انتقاد کرده‌اند.

دیوید کامرون هشدار داده ممکن است خطرات گروه «دولت اسلامی» به خیابان‌های بریتانیا نیز برسد

دیوید کامرون، در یادداشتی که در روزنامه «ساندی تلگراف» منتشر کرده هشدار داده است اگر اقدامات سریع و قاطع در مورد گروه «دولت اسلامی» انجام نشود، به زودی آن‌ها موج ترور و وحشت را به خیابان‌های بریتانیا نیز می‌آورند.

او برای مقابله با داعش خواستار همکاری با همه کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی، قطر، مصر، امارات و «حتا شاید ایران» نیز شده است.

نخست وزیر بریتانیا می‌گوید جهان نمی‌تواند نسبت به ایجاد یک خلافت افراطی در قلب عراق بی‌تفاوت باشد. به گفته او، اگر با اقدامات «وحشیانه» این گروه مقابله نشود، به زودی یک «کشور تروریستی» در کرانه‌های دریای مدیترانه تأسیس خواهد شد.

به گفته کامرون، بریتانیا باید تمام مهارت نظامی خود را برای کمک به شکست دادن این «حرکت خطرناک و تروریستی» به کار بگیرد. او گفته است جنگجویان گروه دولت اسلامی تنها با حمله هوایی از بین نخواهند رفت، و بریتانیا و غرب باید اقدامات قاطع امنیتی برای مقابله با آنان به کار بندند.

دولت بریتانیا می‌گوید اقداماتی را برای دستگیری افرادی که در این کشور با گروه «دولت اسلامی» در ارتباط هستند و برای آن عضوگیری می‌کنند آغاز کرده است.

این اقدامات از آن رو انجام می‌شود که تعدادی از اتباع بریتانیا به سوریه و عراق رفته و به داعش و یا گروه‌های جهادی دیگر پیوسته‌اند.

سخنان دیوید کامرون در مورد «نبرد علیه یک ایدئولوژی مسموم» و هشدار نسبت به «گسترش تروریسم در خیابان‌های بریتانیا» از سوی تحلیل‌گران سیاسی در این کشور بسیار برانگیزاننده توصیف شده و برخی آن را مقدمه‌ای برای بازگشت نیروهای این کشور به عراق قلمداد کرده‌اند.

کامرون اقدامات انسان‌دوستانه و ارسال آب و غذا را به طور واضح ناکافی دانسته است.

با این‌حال بخش اعظم سخنان نخست وزیر بریتانیا در مورد خطراتی است که «داخل کشور» را تهدید می‌کند. او به وضوح ازمردانی نام برده که با پرچم داعش در خیابان‌های بریتانیا جولان می‌‌دهند. این هشدار نخست وزیر می‌تواند سرآغاز امنیتی‌تر شدن فضای بریتانیا و اعمال کنترل‌های بیشتر باشد.

انتقاد شدید کلیسای انگلستان از دولت

در همین حال مقامات ارشد کلیسای انگلستان به شدت از سیاست‌های دولت بریتانیا در خاورمیانه انتقاد کرده‌‌اند.

در نامه‌ای که نیکلاس بینز، اسقف شهر لیدز، به نخست وزیر نوشته سیاست فعلی بریتانیا در خاورمیانه بسیار آشفته و واکنشی و دولت این کشور فاقد هرگونه استراتژی مشخص توصیف شده است. این نامه مورد حمایت جاستین ولبی، اسقف اعظم کانتربری و عالی‌ترین مقام کلیسای رسمی انگلستان نیز قرار گرفته است.

نیکلاس بینز، اسقف شهر لیدز در انگلستان

نامه ارشدترین مقامات کلیسا به دنبال انتقاداتی است که بریتانیا و غرب را متهم به تعلل و عدم پاسخ مناسب به تهدیدات گروه «دولت اسلامی» (داعش) در عراق و سوریه می‌کند.

به گفته منتقدان اکنون دامنه این تهدیدات به نیجریه نیز رسیده و گروه «بوکو حرام» به صورت یک معضل جدی امنیتی درآمده است.

در نامه مقامات کلیسا آمده است که در بریتانیا هیچ برنامه مشخصی برای مقابله با رشد گروه‌های افراطی و جهادی وجود ندارد. نخست وزیر بریتانیا همچنین متهم شده است که نسبت به مصائبی که برای مسیحیان در این مناطق پیش آمده کاملا بی توجه است.

به گفته مقامات کلیسا، دولت بریتانیا به دنبال گزارش‌های رسانه‌ای تنها به وضعیت ایزدی‌ها در عراق توجه کرده اما از وضعیت حدود یک صدهزار مسیحی که از برابر خطر داعش گریخته‌اند غفلت کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.