ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بخش شرقی سد موصل از کنترل داعش خارج شد

جنگنده‌های آمریکایی دوباره مواضع داعش در نزدیکی اربیل و سد موصل را بمباران کردند. پیشمرگه‌های کرد نیز در حملات زمینی خود موفق شده‌اند جناح شرقی سد موصل را آزاد کنند.

جنگنده‌های آمریکایی دوباره مواضع داعش در نزدیکی اربیل و سد موصل را بمباران کردند. پیشمرگه‌های کرد نیز در حملات زمینی خود موفق شده‌اند جناح شرقی سد موصل را آزاد کنند.

بامداد یکشنبه ۱۷ اوت، جنگنده‌های آمریکایی دوباره مواضع داعش را بمباران کردند. نیروی هوایی ایالات متحده اعلام کرد که دستکم ده خودروی زرهی، نفربر و یدک‌کش شبه‌نظامیان «دولت اسلامی» منهدم شده یا آسیب دیده‌اند. این حملات به کمک پهپاد و جت‌های اف-۱۸  انجام شده‌اند.

به موازات این، پیشمرگه‌های کرد نیز حملاتی زمینی را برای بازپس گیری سد موصل آغاز کرده‌اند.

عبدالرحمن کورینی، ژنرال کرد به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته که ضلع شرقی سد موصل آزاد شده و شماری از پیکارجویان داعش نیز در عملیات آزادسازی کشته شده‌اند.

ژنرال کورینی تاکید کرده که نیروهای داعش در موقعیتی قرار ندارند که بتوانند تهدید به انفجار سد را عملی سازند.

سد موصل که تامین‌کننده آب و برق بخش وسیعی از عراق است، از هفتم اوت به کنترل «دولت اسلامی» در آمده است.

آمریکا از یک هفته پیش حمله هوایی به مواضع داعش را در پشتیبانی از پیشمرگه‌های کرد و برای محافظت از جان صدها هزار آواره در شمال عراق آغاز کرده است.

مخالفت آلمان با استقلال کردستان عراق

وزیر خارجه آلمان نیز در سفر کوتاه خود به شمال عراق، با موضوع استقلال کردستان مخالفت کرد و گفت: «این امر موجب بی‌ثباتی منطقه و تنش‌های جدیدی می‌شود که دامنه‌اش می‌تواند به کشورهای همسایه نیز کشیده شود.»

فرانک والتر اشتاین مایر ابراز امیدواری کرد که دولتی متحد و هماهنگ با هدایت حیدر عبادی در عراق تشکیل شود که مطالبات کلیه گروه‌های قومی و مذهبی را تامین کند. وزیر خارجه آلمان افزود که شانس مقابله ثمربخش با داعش، در گرو تشکیل دولتی متحد در عراق است.

اشتاین مایر علاوه بر حیدر عبادی، با مسعود بارزانی رئیس اقلیم خودمختار کردستان عراق نیز ملاقات کرد. آلمان تاکنون با کمک تسلیحاتی به کردهای عراقی مخالفت کرده اما وزیر خارجه این کشور در ملاقات با بارزانی این احتمال را نیز از نظر دور ندانست.

در نشست اضطراری وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل (۱۵ اوت)، حمایت تسلیحاتی از کردهای عراق به شرط موافقت دولت مرکزی مجاز دانسته شد. آلمان تاکنون در ارسال کمک‌های بشردوستانه به اقلیم کردستان مشارکت داشته است.

هم‌زمان با سفر وزیر خارجه آلمان به عراق، پنج فروند هواپیمای باری حامل ۳۰ تن مواد غذایی و ۶ تن اقلام پزشکی و دارویی به اربیل فرستاده شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.