ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سرنگونی یک جنگنده اوکراینی در آستانه مذاکرات برلین

یک جنگنده «میگ ۲۹» ارتش اوکراین توسط نیروهای طرفدار روسیه سرنگون شد. در همان حال وزیران امور خارجه روسیه و اوکراین قرار است در برلین دیدار کنند.

در حالی‌که وزیران امور خارجه روسیه و اوکراین برای دیدار و مذاکره در برلین آماده می‌شوند، نیروهای طرفدار روسیه در شرق اوکراین یک جنگنده «میگ ۲۹» ارتش اوکراین را سرنگون کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، لئونید ماتیوخین، سخنگوی عملیات نظامی ارتش اوکراین در شرق این کشور اعلام کرد که روز یکشنبه ۱۷ اوت / ۲۶ مردادماه شورشیان طرفدار روسیه یک جنگنده «میگ ۲۹» متعلق به نیروی هوایی اوکراین را در منطقه لوگانسک سرنگون کردند.

وی گفت: «خلبان این جنگنده خود را به بیرون پرتاب کرد و پس از عملیات جست‌وجو سالم یافت شد و در حال حاضر در مکانی امن به‌سر می‌برد.»

دیدار چهارجانیه در برلین

این حمله در حالی صورت می‌گیرد که سرگئی لاوروف و پاول کلیمکین وزیران امور خارجه روسیه و اوکراین قرار است روز یکشنبه در برلین به‌همراهی همتایان آلمانی و فرانسوی خود، فرانک والتر اشتاین‌مایر و لوران فابیوس، دیدار و گفت‌وگو کنند.

در این نشست بر سر وضعیت آینده کاروان‌های بشردوستانه روسیه به شرق اوکراین و حل بحران این کشور گفت‌وگو خواهد شد.

فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر امور خارجه  آلمان، اظهار امیدواری کرد که این مذاکرات به پایان خشونت در اوکراین شرقی و به کمک‌رسانی به ساکنان منطقه یاری رساند.

از سوی دیگر پاول کلیمکین و سرگئی لاوروفروز شنبه ۱۶ اوت / ۲۵ مرداد بر سر اعزام کاروان‌های امدادرسانی روسیه که از روز ۱۴ اوت / ۲۳ مرداد در ۱۰۰ کیلومتری پاسگاه مرزی دونتسک متوقف شده‌اند، به توافق رسیدند.

نزدیک ۲۸۰ دستگاه کامیون در ناحیه کامنسک‌شاشتینسکی در روسیه در انتظار اجازه ترخیص و عبور از مرز هستند. این کاروان پنجشنبه ۱۴ اوت به مرز رسید و به‌گفته مقام‌های روسیه، حامل ۱۸۰۰ تن مواد خوراکی، آب، کیسه خواب و سایر مایحتاج اولیه مردم دونتسک و لوهانسک است.

کامیون‌های امدادرسان روسی

دولت کی‌یف بیم آن دارد که کامیون‌های یاد شده، حامل اسلحه یا تجهیزات نظامی برای شورشیان شرق اوکراین باشند و برای همین، اصرار دارد که مأموران گمرک این کشور کاروان‌ها را به دقت بازبینی کنند.

در حال حاضر دولت اوکراین باید چراغ سبز رسمی نشان دهد تا این کامیون‌ها بتوانند وارد خاک اوکراین شوند. نه نیروهای مرزی اوکراین و نه صلیب سرخ هنوز این کامیون‌ها را بازرسی نکرده‌اند.

درخواست کمک تسلیحاتی ناتو و اروپا به اوکراین

روز شنبه جو بایدن، معاون اول رئیس‌جمهور آمریکا و پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهور اوکراین در یک تماس تلفنی اعلام کردند که اعزام ستون تانک‌های روسیه به اوکراین و عرضه سلاح‌های پیشرفته به شورشیان شرق اوکراین با تمایل به بهبود وضعیت انسانی مردم در این منطقه سازگار نیست.

آن‌ها بار دیگر خواهان حل بحران اوکراین از راه دیپلماتیک شدند و از روسیه خواستند تا راه مذاکره را بپذیرد.

از سوی دیگر وزیر امور خارجه اوکراین که برای شرکت در نشست برلين در این شهر به‌سر می‌برد، روز یکشنبه ضمن درخواست از ناتو و اتحاديه اروپا برای کمک تسليحاتی به کی‌یف، اعلام کرد: «اگر اين کمک‌ها در اختيار ما قرار بگيرد، سربازان راحت‌تر جدايی طلبان را می‌توانند شکست دهند.»

پاول کلیمکین افزود: «اتحاديه اروپا و ناتو بايد بررسی کنند که در صورت شکست روند ديپلماتيک و نقض قوانين بين‌المللی، چه اقداماتی مورد نياز خواهد بود. آن‌ها بايد اعلام کنند که اگر جنگی رخ دهد، چه مسئوليتی در اين زمينه خواهند داشت؟»

وی از ناتو خواست تا در نشست ماه سپتامبر خود در ولز پشتیبانی سياسی خود را از کی‌يف اعلام کرده و کمک‌های نظامی بیشتری برای این کشور در نظر گیرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.