ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سالگرد کشتار ۶٧؛ آغاز نمایش سراسری مستند «با من از دریا بگو»

نمایش سراسری فیلم مستند «با من از دریا بگو» ساخته رضا علامه‌زاده آغاز شد. این فیلم به مناسبت آغاز سالگرد کشتار ۶۷ به نمایش درمی‌آید.

بنیاد سینمایی «برداشت ۷» نمایش سراسری فیلم مستند «با من از دریا بگو» ساخته رضا علامه‌زاده را آغاز کرده است. این فیلم به مناسبت آغاز سالگرد کشتار ۶۷، در ماه اوت و سپتامبر در شهرهای گوتنبرگ، استکهلم، فرانکفورت، ونکوور، تورنتو، آتلانتا، دالاس، اورلاندو، نیویورک و مادرید به نمایش درمی‌آید.

«با من از دریا بگو» ساخته رضا علامه‌زاده

«با من از دریا بگو»، تازه‌ترین فیلم رضا علامه‌زاده به‌تهیه‌کنندگی بیژن شاهمرادی و با موسیقی اسفندیار منفردزاده تاکنون به جشنواره جهانی فیلم مونترال (کانادا) و جشنواره جهانی فیلم مستند فلوریدا (آمریکا) راه یافته است.

اولین نمایش جهانی «بامن از دریا بگو» جمعه ۲۲ اوت، هم‌زمان با آغاز هفته‌ سالگرد کشتار ۶٧ در جشنواره فیلم مونترال برگزار می‌شود.

«با من از دریا بگو» سه روز پیاپی در جشنواره فیلم مونترال به نمایش گذاشته می‌شود. شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل در نخستین شب نمایش این فیلم در جشنواره فیلم مونترال درباره کشتار ۶۷ سخنرانی خواهد کرد.

رضا علامه‌زاده، فیلمساز

مستند «با من از دریا بگو» همچنین شنبه ۱۳ سپتامبر در جشنواره فیلم مستند فلوریدا در دو نوبت به نمایش درمی‌آید.

«با من از دریا بگو» داستان دو زن را روایت می‌کند که در یک سلول با هم‌ هم‌بندند. آن‌ها دو دختر خردسال هم دارند که در این سلول به تدریج رشد می‌کنند و کودکی‌شان را پشت سر می‌گذارند.

رؤیا، یکی از این دو مادر زندانی، طراح جوانى است که در روز گشایش اولین نمایشگاه طرح‌هایش در تهران دستگیر شده، و آذر، هم‌بند او مادر جوانى است که با دختر خردسالش نینا در زندان اوین به سر می‌برد.

فیلم با استفاده از طراحى‌هاى «رؤیا» در زندان (از اولین گام‌هاى نیناى کوچک در سلول، تا حضور خود «رویا» در مقابل هیئت مرگ)  داستان کشتار زندانیان سیاسى در تابستان ۶٧ را در ترکیبى از تخیل و واقعیت بازمى‌گوید.

کشتار زندانیان سیاسی در تابستان ۶٧ به فتواى آیت‌الله خمینى انجام شد و قربانیان آن مخفیانه در گورهاى جمعى در گورستان خاوران دفن شدند.

از رضا علامه‌زاده پیش از این فیلم‌های «میهمانان هتل آستوریا»، «جنایت مقدس»، «مصدق» و «تابوی ایرانی» به نمایش درآمده است.

پیش‌پرده «با من از دریا بگو» ساخته رضا علامه‌زاده

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.