ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله مردم خشمگین به قرنطینه بیماران «ابولا» در لیبریا

اهالی یک محله فقیرنشین در مانروویا، پایتخت لیبریا به یک مدرسه متروکه که بیماران مبتلا به ویروس «ابولا» در آنجا قرنطینه شده بودند حمله کردند.

اهالی محله فقیرنشین «وست پوینت» در مانروویا، پایتخت لیبریا به یک مدرسه متروکه که بیماران مبتلا به ویروس «ابولا» در آنجا قرنطینه شده بودند حمله کردند.

روزنامه «Front Page Africa» که در مانروویا منتشر می‌شود در شماره یکشنبه، ۱۷ اوت خود گزارش داده است که ۱۷ بیمار مبتلا به ویروس «ابولا» از این قرنطینه گریختند.

مانروویا، پایتخت لیبریا: مأموران انتظامی در محله فقیرنشین «وست پوینت»

در این گزارش آمده است که اهالی خشمگین این محله فقیرنشین «وست پوینت» در‌ها و پنجره‌های مدرسه متروکه و محل قرنطینه بیماران مبتلا به ویروس «ابولا» را شکستند و مختصر تجهیزات آن را از بین برند. جرج ویلیامز، رییس انجمن پرستاران لیبریا گفته است که در این قرنطینه در مجموع ۲۴ بیمار مبتلا به «ابولا» نکهداری می‌شدند. از این میان ۱۷ تن گریختند. هیچ نشانی از این بیماران در دست نیست و این خطر وجود دارد که آن‌ها دیگران را هم مبتلا کنند.

محله فقیرنشین «وست پوینت» یکی از شلوغ‌ترین و پرجمعیت‌ترین محلات مانروویاست. در این محله که در حوالی مرکز شهر مانروویا قرار دارد، ۷۵ هزار نفر تنگاتنگ هم زندگی می‌کنند.

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات مقابله با ویروس «ابولا» این است که دوره «کمون» این بیماری طولانی است. دوره «کمون» ویروس «ابولا» ۲ تا ۲۱ روز است. در این مدت فرد بدون آنکه نشانه‌هایی از بیماری را بروز داده باشد، احساس سلامت می‌کند و ممکن است افراد دیگری را به این ویروس آلوده کند.

مدرسه متروکه و قرنطینه بیماران مبتلا به «ابولا» در محله «وست پوینت»

روزنامه «Front Page Africa» گزارش می‌دهد که صدها نفر مقابل مدرسه متروکه و قرنطینه بیماران مبتلا به «ابولا» در محله «وست پوینت» اجتماع کرده بودند و فریاد می‌زدند که ابولا دروغ و شایعه است. در لیبریا این شایعه درگرفته که دولت به مردم دروغ می‌گوید و ویروس «ابولا» برساخته الن جانسون سیرلیف، رییس جمهور لیبریاست فقط با این قصد که از جامعه جهانی اخاذی کند.

از سوی دیگر وزارت بهداشت لیبریا اعلام کرده بود که قصد دارد کل محله فقیرنشین «وست پوینت» را به عنوان «قرنطینه» اعلام کند. اگر این طرح اجرا شود هیچیک از ساکنان این محله اجازه ندارند به نقاط دیگر شهر بروند. وزارت بهداشت لیبریا وعده داده بود که آذوقه و آب کافی در اختیار مردم این محله قرار دهد. طبعاً ساکنان محله «وست پوینت» از این طرح برآشفته بودند.

ویروس «ابولا» در لیبریا تاکنون جان ۴۰۰ نفر را گرفته است. سازمان بهداشت جهانی در گزارشی که ۱۵ اوت منتشر کرده می‌گوید کارمندان این سازمان در مناطقی که ابولا شیوع پیدا کرده به این نتیجه رسیده‌اند که آمار مبتلایان به این ویروس به درستی و با دقت ثبت نشده است. تنها دارویی که ممکن است در درمان «ابولا» مؤثر باشد دارویی است به نام «زدمپ». این دارو اما تاکنون مجوز ورود به بازار نیافته. اکنون شرکت «مپ» این دارو را در اختیار پزشکان لیبریایی قرار داده که آن روی بیماران مبتلا به «ابولا» بیازمایند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.